מחלקת מדעי הספורט

המטרה של מחלקת מדעי הספורט של מכבי תל אביב היא להציע מסגרת לפיתוח אתלטי מעשי, פונקציונלי ומתמשך, אשר יסייע לשחקנים עם מודל ״שיטות העבודה המומלצות״ לפתח אתלטיקה מקצועית בכדורגל.

בקצרה, ניתן לחלק את תכנית ההכשרה הגופנית לשני חלקים עיקריים:
1. כושר גופני: פותחה על ידי ממוצע ספציפי של תרגילי אימון בהם הכדור תמיד מעורב.
2. פיתוח אתלטי: תוכנן לפי הקריטריונים הספציפיים לאוכלוסיית גילאים ספציפית וכולל את התכנים הבאים: איזון, יציבות, כושר גופני, כוח, מהירות וזריזות.

מדי יום, הקבוצות בשנתונים U-16 עד ל- U-19 מפוקחות באמצעות מערכת מיקום גלובלית (GPS) המאפשרת מדידה של מיקום שחקן, מהירות ודפוסי תנועה. טכנולוגיית ה- GPS מספקת נתונים להבנה טובה יותר של הדרישות הפיזיולוגיות הספציפיות והצפויות של קבוצה ספורטיבית. בנוסף ניתן להשתמש בטכנולוגיה כדי לעצב תכניות הכשרה המכינות כראוי את השחקנים לתחרות הרצויה במטרה למטב את הביצועים בשטח.

טכנולוגיית ה-GPS כיום יותר ויותר בשימוש צוותי הספורט כדי לספק מדעני ספורט, מאמנים ואנשי מקצוע המבצעים ניתוח מקיף בזמן אמת של ביצועי שחקנים במשחקים ואימונים. בזכות הטכנולוגיה הנוכחית, המאמנים והאנליסטים הביצועיים יכולים לתכנן בביטחון את דרך האימון והחלטותיהם בזכות הנתונים המבוססים. מרכיבי המפתח של עונה מוצלחת בכל ספורט הוא למקסם ביצועים אתלטיים ומזעור פציעות.

תזונה

ברצוננו להקדיש תשומת לב מיוחדת לתזונה של השחקנים. כאשר הילדים הם חלק מאקדמיית כדורגל מקצועי, הם יתאמנו וישחקו כדורגל בעצימות גבוהה מאוד. ההתאוששות לאחר אימון או משחק תגדל אם השחקן יאכל בצורה הנכונה שתתמוך בהתאוששות הגוף.

בדרך כלל לאחר אימון או משחק הפעילות הבאה תהיה בעוד כמה שעות או בעוד מספר ימים והשחקן חייב להיות במצב טוב בשביל האתגר הבא. אנו נחנך את השחקנים (ואת ההורים) מהי תזונה נכונה ומה הארוחות הטובות ביותר לאחר אימון אינטנסיבי או משחק.