שבוע לפני הדרבי, מכבי חזרה מפיגור לניצחון 1-3 על הפועל רמת גן בבלומפילד

לפני המשחק אירע טקס מרגש וחשוב, שחקני הנבחרת של הספיישל אולימפיק עלו לכר הדשא וקיבלו כדורים חתומים מידי המנכ"ל, עוזי שעיה והיו"ר, אביב בושינסקי. את הפעילות והחסות שמכבי נותנת לחברי הספיישל אולימפיק מקדמת מנהלת השיווק של מכבי תל אביב, יונית נקרי. הקהל לא נשאר אדיש לנוכחותם של החברים המיוחדים שהגיעו והריע להם. המחצית הראשונה נפתחה בלחץ של מכבי תל אביב, אך לאחר מספר החמצות כבשה רמת גן ראשונה בדקה ה-13 כאשר בני חדד הרים כדור לסוארס, שללא קושי וללא כיסוי נגח לרשת העליונה של שטראובר שנכנע והוציא כדור ראשון מהרשת.בדקה ה-41 קרן למכבי. ציון צמח הרים את הקרן, רפי כהן הדף היישר לישראלביץ', שכובש את השוויון, 1-1.

מחצית ראשונה חלשה של שתי הקבוצות, השחקנים יורדים לחדר ההלבשה כאשר התוצאה שווה ומוצדקת. עם פתיחת המחצית ערכו שתי הקבוצות חילופים. יצא ציון צמח ובמקומו נכנס עמנואל מאיוקה. ברמת-גן יצא קובי חסן ונכנס בן לוז. החילוף השני בהפועל רמת גן לא איחר לבוא. בדקה ה-50 נכנס קרלוס צ'אקנה ויצא הרווה קובאצאביץ'. במחצית השנייה המשיכו שתי הקבוצות ללחוץ במטרה לכבוש, כאשר בדקה ה-62 הוכשל אילייב ברחבת רמת גן. אילייב עצמו בעט את הפנדל פנימה וקבע 1-2. מכבי השלימה מהפך. כעבור ארבע דקות הראה השופט את הכרטיס הצהוב לדטורו בעקבות עבירה על ליאור ג'אן. האחרון, שכעס על העבירה התעצבן על השופט וקיבל גם הוא צהוב בעקבות דיבורים מיותרים. באותה דקה, ערכה מכבי תל אביב את החילוף השלישי שלה, כאשר יצא יובל אבידור והחליף אותו מלך שערי הקבוצה איליה יבוריאן.

המשחק התנהל במרכז השדה ושתי הקבוצות לא יצרו הזדמנויות רבות. בעקבות אי שביעות רצונו של מאמן הפועל רמת-גן, יובל נעים ערכה רמת-גן את חילופה השלישי והאחרון. יצא הבלם אסי דומב ונכנס במקומו חלוצה של הקבוצה עומר פרץ. דקה לאחר מכן יצאה מכבי למתפרצת שאילייב ניסה לקדם על ידי הורדת הכדור בידו, מה שזיכה אותו בכרטיס צהוב. דקותיים לאחר מכן כמעט וראינו את שער העונה, כאשר אילייב מקבל כדור באגף שמאל, מוסר לישראלביץ שמשמונה עשר מטרים הניף את הרגל, אך רפי כהן הציל בזינוק מצויין. בדקה ה-88 ניתן האות הסופי לחגיגות כאשר מאיוקה השחיל את האחרון לתוך שערו של רפי כהן. לאחר כדור מצויין של המחליף, קומאץ.