שערים של ייני, כחלון, שבחון ומאיוקה סידרו למכבי ת"א 3-4 ענק על בית"ר י"ם

 מכבי ניצחה הערב את בית"ר ירושלים במסגרת המחזור ה-15 של ליגת העל.האווירה בבלומפילד הייתה נהדרת והמשחק היה בהתאם. משחק מצוין של כדורגל בסיומו מכבי יורדת מנצחת.זה התחיל לא טוב עם שער יתרון של תמוז, מכבי הפכה את התוצאה משני שערים נהדרים של ייני וכחלון. יצחקי השווה את התוצאה עם השריקה למחצית בשער יפייפה. במחצית השנייה מכבי שלטה במגרש והכפילה את התוצאה משערים של שבחון ומאיוקה,בית"ר צמצמה משער נוסף של יצחקי אך עד סיום המשחק מכבי שמרה על היתרון בקנאות. מחצית ראשונה: לאחר דקות של גישושים בית"ר יצאה להתקפה מסודרת כאשר עידן טל העביר כדור עומק לכיוונו של תמוז, ראלדס בטעות לא אופיינית החזיר את הכדור לכיוון שטראובר בלי שהוא ראה את תמוז שהגיח מאוחר, תמוז השתלט על הכדור וקבע בקלות 1-0 לבית"ר. מכבי שלטה בשדה המשחק אך לא הגיעה למצבים ממשיים בעוד בית"ר יצאה למתפרצת והייתה נראית יותר מסוכנת.

בדקה ה26- סוף סוף התקפה יפה של מכבי שיצאה למתפרצת, אלייב העלה כדור לרחבה ראלדס כמעט החזיר על הטעות, נגח היטב אבל הרוש בעצירה מעולה, הכדור נהדף למאיוקה שכמעט הגיע לכדור אך הרוש שוב הדף, הפעם עד ייני שמחמישה עשר מטרים הניף את הרגל לפינה הימנית ולהרוש הפעם כבר אין סיכוי 1-1. המשחק החל להתחמם ולאחר דקה הניף שופט המשחק, לירן ליאני, כרטיס צהוב ליצחקי לאחר שפלט לעברו כמה מילים מיותרות. בדקה ה-38 הגיע המהפך המוצדק בגול שיהיה ראוי לאחד משערי העונה: שרן ייני שקיבל תנופה מהשער שכבש החליף מסירות באגף השמאלי עם רוני גפני שהגביה לרחבה כדור שמצא את תמיר כחלון חופשי לגמרי, כחלון הניף את הרגל ומצא את הפינה של הרוש. 1-2 מכבי. חגיגת השערים נמשכה והפעם מהצד הבית"רי: ברוכיאן קיבל כדור באגף הימני והעביר למרכז הרחבה, שם חיכה ברק יצחקי שבחצי יעף בעט לפינה הקרובה של שטראובר והתחרות על שער העונה בבלומפילד ממשיכה, לאחר מכן שרק שופט המשחק לסיום אחת המחציות הטובות שנראו השנה.

מחצית שנייה:עם תחילת המחצית חילוף ראשון בצד הביתרי יצא תומר בן יוסף נכנס אריק בנאדו. דקה לאחר מכן קרן של אלייב מצאה את הראש של קפילוטו שנגח לאחור ,ראלדס המשיך עם הראש וסחט עצירה גדולה מהרוש. דקה 49 מכבי שוב עלתה ליתרון: כחלון מרים כדור נהדר מצד ימין לראשו של שבחון שמשישה מטרים נגח פנימה. שלוש דקות עברו והקצב המטורף נמשך כדור ארוך של הגנת בית"ר מצאה את תמוז במצב של אחד על אחד, האחרון ניסה להקפיץ מעל שטראובר אך השוער קרא את המהלך והדף את הכדור בקצות האצבעות. דקה-54 מכבי הכפילה את היתרון שלה: מאיוקה פרץ באגף ימין , חלף על אלירן דנין כאילו לא היה וניסה לעביר כדור רוחב לכחלון ,את המסירה קרא בנאדו שהדף את הכדור היישר לכיוונו של מאיוקה , שמול שער ריק לא התקשה לנגוח את החמישי שלו העונה, 2-4 למכבי.

דקה 58- צהוב לאלירן דנין. דקה 60- חילוף נוסף אצל האורחים יצא עידן ורד ונכנס עמית בן שושן. דקה 62-חילוף ראשון בצד הצהוב ישראלביץ' החליף את אלייב. דקה 64 אותו ישראלביץ' קיבל כדור ממאיוקה בתוך הרחבה אך מ15 מטרים בעט מהאוויר חלש לידיו של הרוש. שתי דקות חלפו מכבי המשיכה "לשטוף" את המגרש :גפני פרץ על קו שמאל הרים היישר למאיוקה , שהשתלט על הכדור אך בעט כדור לא מספיק חזק שנהדף על ידי השוער. דקה 70-יצחק שום ערך את החילוף האחרון שלו כאשר הוא הכניס את אבי ריקן במקומו של דנין שאכזב. דקה 72 יובל אבידור החליף את תמיר כחלון לקול תשואות הקהל. דקה 80 בית"ר חזרה למשחק: טוטו תמוז שלח כדור גדול ליצחקי שהצליח להסתדר לבד עם הגנת מכבי, הטעה את שטראובר ומ10 מטרים גלגל פנימה.

דקה חלפה המומנטום נמצא בצד הירושלמי ברוכיאן העביר כדור לתמוז, האחרון הסתובב על השומר שלו ומ 11 מטרים בעט חזק מעל השער. דקה 83 נמני ערך את החילוף האחרון שלו מלול נכנס במקום שפונגין. עד לסיום מכבי הצליחה לשמור על היתרון וניצחה בצדק במשחק ענק ורב שערים. בשבוע הבא מכבי תתארח ב"דוחא" בפתיחת הסיבוב השני. אבי נימני סיכם: "היה משחק יוצא מן הכלל, זו תשובה לאנשים שמנסים להיות שליליים לגבי הכדורגל הישראלי. אנחנו יוצאים שמחים ומאושרים, אבל גם בית"ר היתה שותפה להצגה שלא זכורה לי ב-10 השנים האחרונות. אני שמח בשביל הקהל באיצטדיון והקהל בבית. היה במשחק הזה הכל. שערים יפים, מהלכים יפים, כל מי שראה נהנה וזה יותר חשוב מהניצחון שלנו. במשחקים כאלה עושים את קפיצת המדרגה שאני רוצה, וזה חשוב באופן כללי ולא רק למכבי ת"א".

על כושר ההבקעה של הקבוצה לאחרונה אמר: "בשבוע האחרון הבקענו 12 שערים, וזה אומר שמבחינה התקפית אנחנו משתפרים. נשפר את הדברים הפחות טובים ונמשיך קדימה. עם כל השמחה שיש כאן, ויש כאן שמחה גדולה, המשחק הזה הוא היסטוריה ואנחנו עם הפנים למשחק הבא, כבר ב-1:2 רציתי שהשופט ישרוק. גם כשאתה מוביל צריך להיזהר. הם היו במומנטום אבל עשינו מאמץ יוצא מהכלל. כל הקרדיט מגיע לשחקנים. אנחנו רוצים שהשחקנים הצעירים יתקדמו וניתן להם לשחק. בינתיים אנחנו עובדים קשה למצוא חלוץ". יוסי שבחון מהמצטיינים במשחק: "כל אחד משחקני ההתקפה אצלנו יכול להיות המצטיין. הניצחון הושג במאמץ קבוצתי והייתם צריכים לראות איך שחקנים סיימו את המשחק. יש לנו קבוצה מצויינת, חומר שחקנים מצויין, אבל עדיין יש שתי קבוצות שקצת עדיפות עלינו השנה. במאמץ משותף נוכל לצמק את הפער. רק דרך עבודה קשה נוכל להדביק אותן".