שערים של רוברטו קולאוטי (54) וניבאלדו (94) קבעו 0-2 למכבי ת"א במחזור הפתיחה של גביע הטוטו

העונה הישראלית של שנת 2010/11 עבור מכבי ת"א נפתחה היום באצטדיון בלומפילד ביפו. בין ההפסד לאולימפיאקוס במשחק החוץ ביוון במוקדמות הליגה האירופית, בתוצאה 1-2, לבין משחק הגומלין שעתיד להתקיים בתל אביב ביום ה', משחק שיכריע את גורל הקבוצה העונה באירופה, נפגשו מכבי ת"א ומכבי נתניה במסגרת הסיבוב הראשון של בית ב' של גביע הטוטו, בסיום המשחק לוח התוצאות עמד על 0-2 למכבי ת"א משערים של רוברטו קולאוטי וניבלאדו. יוסי מזרחי: "זה מסוג המשחקים שנפגוש בליגת העל ואנחנו צריכים ללמוד לשחק יותר מהר מהאגפים, מה שהיה חשוב במשחק הזה זה לתת לשחקנים שלא משחקים את ההזדמנות לשחק ולנצח סוף סוף אחרי שני הפסדים, אנחנו מנצחים וזה נותן אמונה וביטחון".

יואב זיו: "המטרה היתה לחזור למסלול הניצחונות. צברנו דקות משחק, שיפרנו את התיאום בינינו. לבנות קבוצה חדשה ואת התאום בהתקפה זה לא קל, זה הולך ומשתפר ממשחק למשחק. בכל עמדה ששיחקתי עד היום עשיתי את המקסימום. ביום חמישי זה משהו אחר לגמרי, אווירה אחרת לגמרי, נקווה שתהיה אותה תוצאה. נקווה שביום חמישי בלילה לא נרגיש אכזבה”. אבי נמני ויוסי מזרחי אפשרו מנוחה לחלק מן השחקנים, תוך כדי מתן הזדמנות בהרכב הפותח לשחקנים צעירים או חדשים בקבוצה. המחצית הראשונה החלה בגישושים מצד שתי הקבוצות, שעלו למול כ-5000 צופים שהגיעו לבלומפילד. בדקה ה-12 המשחק הופסק למספר דקות עקב פציעה של ניסו קפילוטו שהתחיל לקבל טיפול על כר הדשא. בדקה ה-17 קיבלה מכבי תל אביב הזדמנות טובה כאשר אבידור קיבל כדור בכניסה לרחבה, אך בעט למרכז השער והשוער הנתנייתי הדף ללא קושי.

בדקה ה-20 היה זה שוב יובל אבידור שקיבל כדור מעולה בצד שמאל של הרחבה, אך בעט לא מדויקת מחוץ למסגרת. בדקה ה-25 קפילוטו נפגע פעם נוספת ופונה מהמגרש. ניבאלדו נכנס במקומו. בדקה ה-38 הגיעה ההזדמנות הטובה ביותר עד כה למכבי תל אביב. מלול הגביה כדור קרן מימין, באנינג נגח טוב מאוד, אך הכדור הורחק מקו השער. בדקה ה-39 היה זה שוב דור מלול בכדור רוחב מימין, אך הכדור חזק וחמק מרגליו של אלירן עטר שחיכה ברחבה. מאיר לוי הוסיף שתי דקות למחצית הראשונה, שלא רוותה יותר מידי אירועים מעניינים גם כך, והקבוצות ירדו להפסקה בחדרי ההלבשה בתוצאת תיקו אפס. המחצית השנייה נפתחה בחילוף כפול מצד מכבי תל אביב, כאשר יואב זיו ורוברטו קולאוטי נכנסו לכר הדשא במקום של תמיר כחלון ואלירן עטר. בדקה ה-53 הזדמנות למכבי ת"א אך אבידור נגח החוצה, מיד לאחר מכן הזדמנות גדולה לנתניה, עם החמצה גדולה של סבע בנגיחה לא מדויקת. הפינג פונג המשיך וכמה שניות לאחר מכן, בדקה ה-54 בישל רוני גפני כדור מצד שמאל לרוברטו קולאוטי שלא התקשה מתוך הרחבה לבעוט מדויק ופנימה. 0-1 למכבי ת"א.

הלחץ התל אביבי המשיך במספר החמצות של קולאוטי, עד שבדקה ה-57 ביצעה נתניה חילוף כאשר חן עזרא נכנס במקום מאור אסור. בדקה ה-59 ביצעה מכבי תל אביב את החילוף הרביעי שלה כאשר אלברט באנינג הוחלף על ידי ג'יבריל סידיבה. בדקה ה-61 גיא סולומון ספג מכה בעליה לכדור קרן, המשחק נעצר לכארבע דקות עד להתאוששתו של השוער. בדקה ה-68 חילוף נוסף גם במכבי נתניה, כאשר נכנס לשחק חסיב אבו רוקון במקומו של אופיר עמרם. בדקה ה-74 ביצעה מכבי את החילוף החמישי והאחרון כאשר קלמי סבן נכנס ליישורת האחרונה של המשחק במקומו של מאור בוזגלו. בדקה ה-80 ביצעה נתניה חילוף כפול כאשר עדי נימני וגאגא צ'יקטיאני נשלחו לכר הדשא במקומם של אוראל דגני ואחמד סבע. בדקה ה-88 גם נתניה השלימה את מכסת חמשת החילופים המותרים כאשר הכניסה את גיא גומברג במקום ימפולסקי. בדקה ה-94 דור מלול המצוין הגביה כדור חופשי מצד ימין, ניבאלדו נגח פנימה כדי לקבוע את תוצאת הסיום, 0-2 למכבי ת"א. מכבי תל אביב פותחת את העונה הישראלית בניצחון בגביע הטוטו כאמור על מכבי נתניה, ניצחון חשוב של 0-2 בתקווה למומנטום טוב לקראת משחק הגומלין המכריע נגד אולימפיאקוס ביום חמישי הקרוב.