מכבי ת"א הודחה בחצי גמר גביע הטוטו לאחר הפסד 0-1 לבית"ר ירושלים, טוטו תמוז כבש בדקה ה-48

לאחר שבהצגה הראשונה של חצי הגמר במשחק צמוד ניצחה הפועל רעננה את מכבי חיפה בתוצאה 2-3, נערך המפגש בין בית"ר ירושלים למכבי ת"א בידיעה שרעננה כאמור מחכה למנצחת, בגמר גביע הטוטו לעונת 2009/10. במכבי ת"א אילייב, שבחון ושפונגין קיבלו מנוחה ופתחו על הספסל. יבוריאן חזר להרכב הפותח כמו גם קומאץ' שקיבל את ההזדמנות מאבי נמני. המחצית הראשונה התאפיינה במשחק לא מסודר מצד שתי הקבוצות ומטעויות בשתי ההגנות שהביאו ללא מעט מצבים טובים מול השערים. בדקה ה-15 בית"ר ירושלים כמעט עלתה ליתרון כאשר טוטו תמוז קיבל כדור מול שער ריק לאחר ששטראובר כבר נמצא מחוץ לשערו ובעט חלש כדור שנעצר על קו השער. בדקה ה-21 רוני גפני קיבל גם הוא הזדמנות טובה לכיבוש כאשר בעט מהאוויר אלכסונית משמאל חזק לפינה של הרוש שהצליח להדוף.

בדקה ה-23 מכבי ת"א ניצלה פעם נוספת מספיגה כאשר עידן ורד מצא את עצמו בצד ימין של הרחבה לבד מול שטראובר שהציל מצוין. בדקה ה-38 קיבל איליה יבוריאן הזדמנות גם הוא כאשר קיבל טוב ונגח ממרחק של כ-8 מטרים החוצה. בדקה ה-43 קיבל אבידור מתנה מהגנת בית"ר שהחליקה ופספסה כדור שהגיע אליו, אבידור החזיר אחורה לישראלביץ' שבזבז את ההזדמנות בבעיטה מעל המשקוף. המחצית נסתיימה ללא שערים. המחצית השנייה התחילה עם שער של טוטו תמוז בדקה ה-48 לאחר הרמה מדויקת של דנין, הגנת מכבי לא סגרה נכון ותמוז ניצל והעניק יתרון של 0-1 לבית"ר.

מרגע זה מכבי השתלטה על מרכז השדה והתקיפה את שערה של בית"ר פעם אחר פעם אבל לא הצליחה להגיע למצבים ממשיים ליד השער. במהלך המחצית השנייה הכניס נימני את אילייב, שבחון ובוזגלו שהכניסו עוד תנופה במשחק של הכחולים. מאור בוזגלו בלט בדקות ששיחק כאשר רואים כמה הוא רעב לכדור ובמיוחד לכבוש שער, בעיטה חופשית שלו בדקה ה-82 כמעט והעניקה את השוויון אך הכדור עבר ליד הקורה. בסיום מכבי תל אביב נפרדת מהתואר בו החזיקה, בית"ר י"ם עולה לגמר ותתמודד מול רעננה שהפתיעה את חיפה.