הפועל תל אביב יצאה פעם נוספת עם ידה על העליונה בדרבי במשחק רב שערים

כאשר כלל הכרטיסים למשחק אזלו, הגיעה שעתו של הדרבי הגדול בין קבוצות הפועל ומכבי ת"א. מכבי ת"א בשאיפה לניצחון ראשון בדרבי בליגה מאז הניצחון בדקה ה-90 בעונת 2008. ניצחון הערב היה מעלה את מכבי ת"א למקום השני בטבלה. הפועל ת"א מבחינתה רצתה לנצח כדי להגדיל את הפער במקום השני ולצמצם את הפער ממכבי חיפה המוליכה. כבר מפתיחת השערים החל האצטדיון להתמלא בקצב משביע רצון, כאשר אווירת עידוד גדולה מאוד שררה בכל תחומי האצטדיון. אוהדי מכבי ת"א אכלסו את שערים 8, 10-11, 13 ו-2 עד גדותיהם, כאשר אוהדי הפועל תל אביב התמקמו בשערים 4-5 ו-7. המשחק הוקדש להמשך האיחולים להחלמתו של מני לוי, ומכתב מרגש שכתב אחיו שמוען לאוהדי מכבי ת"א הוקרא על ידי הכרוז שי סידי לקול תשואות האוהדים טרם שריקת הפתיחה. כמו כן כמיטב המסורת במשחקי הבית של מכבי ת"א, עלה לכר הדשא הילד עדן, שמלאו לו יום המשחק 12 שנים. עדן חולה במחלה קשה וצפוי לעבור ניתוח מסובך ברגלו. עדן אוהד מושבע מכבי ת"א, והוא זכה לקבל שי מאבי נמני. עוד לפני השריקה הופרחו בלוני הליום לשמיים, להזדהות ותפילה להחלמתו במהרה של מני לוי.

מכבי תל אביב חסרה את ייני המוצהב, ואת מלול, טומאסיץ' ואילייב הפצועים. לאור זאת ביצע נמני מספר שינויים כפויים בהרכב הצהוב. מאיר לוי הוציא את המשחק לדרך וכבר בדקה הראשונה מצא את עצמו שכטר לבד מול שטראובר, לאחר טעות בהגנה. שכטר בעט חלש והחוצה. שתי דקות לאחר מכן חור נוסף בצד שמאל של ההגנה, אך הפעם שכטר לא הצליח להגיע לידי איום על שערו של שטראובר. לא חלפה דקה, והייתה זאת מכבי שכמעט עלתה לייתרון לאחר השמטת כדור גובה על ידי אניימה, כאשר יבוריאן בעט פעם אחת, לגוף של אניימה, ולאחר מכן שבחון שחרר כדור שהורחק מקו השער. בדקה השביעית, יבוריאן קיבל כדור במצב מצוין והכניס פס לאבידור, שהחליק לעבר גופו של אניימה שיצא וקלט. בדקה העשירית, שוב הייתה הפועל תל אביב קרובה לכיבוש כאשר שכטר מצא עצמו לבד לחלוטין מול שטראובר. בהגנת מכבי ת"א טענו לנבדל אך הקוון נשאר עם הדגל למטה. שטראובר הציל שער בטוח. בדקה ה-14 הזדמנות נוספת למכבי ת"א, כאשר שבחון בעט מזווית קשה מצד שמאל של הרחבה כדור שהורחק על ידי הגנת הפועל.

בדקה ה-17 עלתה הפועל תל אביב ליתרון כאשר טעות נוספת בהגנת מכבי תל אביב הביאה את שחקני הפועל תל אביב חופשיים בצד שמאל של הרחבה של שטראובר, ומהראן לאלא קבע מקרוב 1-0. בדקה ה-21 עלתה הפועל ליתרון 2-0 לאחר טעות קשה בהגנה של רוני גפני, שפספס כדור שהלך לעברו של לאלא, שהעביר למרכז לשכטר שלבדו מול שטראובר לא התקשה לכבוש ולקבוע יתרון שני שערים להפועל תל אביב. לאחר פחות מ-10 דקות, השלימה הפועל תל אביב שלישיית שערים כאשר בדקה ה-30 קיבלה כדור קרן מימין. הכדור עבר במסירה קצרה ולאחר מכן לתוך הרחבה, שם דאגלאס דה סילבה שהיה לחלוטין לא מכוסה בעט חזק ופנימה לרשת של שטראובר וקבע 3-0 מוקדם לזכות הפועל תל אביב. בדקה ה-35 ביצע אבי נמני שני חילופים כאשר תמיר כחלון וגיז'רמו ישראלביץ' פינו את מקומם לטובת מאור בוזגלו ואנדריי קומאץ'.

בדקה ה-38 הגיעה מכבי תל אביב סוף סוף למצב כיבוש כאשר בוזגלו בעט בעיטה חופשית שעברה רק מעט מעל משקוף שערו של אניימה. בדקה ה-39 מכבי ת"א הצליחה לצמק כאשר בוזגלו חטף כדור ופרץ מימין, העביר כדור מעולה לאבידור שלא התבלבל ומול שער ריק בעט פנימה. 3-1. בדקה ה-44 שפונגין קיבל כדור מימין, נכנס לרחבה והוכשל. מאיר לוי לא היסס והצביע על הנקודה הלבנה. בוזגלו בעט חלש ושטוח לפינה של אניימה שירד לפינה הנכונה וקלט. המחצית השנייה נפתחה בשלוש קרנות לזכות מכבי ת"א, אך הצהובים לא הצליחו להפיק איום של ממש על שערו של אניימה. בדקה ה-52 הייתה הפועל קרובה מאוד לכיבוש השער הרביעי, כאשר שוב אגף שמאל של מכבי אינו מכוסה, לאלא בעט פעם אחת ושטראובר הצליח להדוף. הכדור חזר ללאלא שבעט פעם נוספת, ולאחר מכן הגיע לשכטר שבעט טוב וקפילוטו הציל שער מן הקו. בדקה ה-56 השמטת כדור של אניימה, שבחון עם הגוף כמעט וכבש אך הכדור הורחק מהקו לקרן.

בדקה ה-64 איבוד כדור של מכבי ת"א, ורמוט חופשי מול השוער, העביר שמאלה לשכטר שמול שער חשוף לא התקשה לכבוש את הרביעי של הפועל. 4-1. בדקה ה-68 ביצע נמני את החילוף השלישי שלו, כאשר שלח את מאיוקה למגרש במקומו של ג'אן. בדקה ה-74 ניסה אבידור לחטוף כדור מהגנת הפועל אך מהגוף של אבידור הכדור מגיע היישר לאניימה. בדקה ה-77 הרמת קרן של קומאץ', בוזגלו נוגח, הכדור בספק רב עבר את קו השער, אך הקוון מסמן למרכז השער. 4-2. בדקה ה-92 קיבל יוסי שבחון את הכרטיס הצהוב. לאחר ארבע וחצי דקות של תוספת זמן שרק מאיר לוי לסיום המשחק. מכבי תל אביב ירדה מנוצחת 4-2 בתום הדרבי שנעל את המחזור ה-23 בליגת טוטו.

גולדהאר דיבר עם השחקנים לאחר המשחק ואמר: "המשחק של היום יעשה אותנו עוד יותר נחושים להשיג את המטרות שלנו. קבוצה גדולה נמדדת לא רק באיך שהיא מנצחת, אלא גם בדרך שהיא יודעת להתמודד עם הפסדים. שחקנים ווינרים נמדדים באופן שבו הם מתמודדים עם הפסדים ובאופן שבו הם משתמשים בהפסדים על מנת להפוך לשחקנים טובים יותר. הקבוצה הזאת מורכבת משחקנים עם אופי של מנצחים ואני בטוח שביחד נצא מהמשחק הזה מחוזקים ונשתמש בו כדי להשתפר בהמשך הדרך". אבי נימני אמר לאחר המשחק: "בדרבי הקודם לא שיחקנו טוב ולצערי זה קרה לנו גם היום. חייבים להגיד את האמת הפועל שיחקה טוב יותר מאיתנו ומגיע לה לנצח ואת כל הקרדיט אני יכול לתת הסברים מפה ועד להודעה חדשה, קורים במשחק דברים שאין לנו שליטה עליהם".

"הגענו למצבים טובים אבל החמצנו. ב-3:1 היה לנו פנדל שלצערי החמצנו, זה כדורגל. אנחנו עם הפנים קדימה, אנחנו מגבים את השחקנים האלה עומדים מאחוריהם, האחריות היא אך ורק שלי. אנחנו קבוצה בבנייה. יש עוד הרבה מאוד משחקים והדרך ארוכה, אנחנו נמשיך באותה דרך שהתחלנו. הדרך הזאת הביאה אותנו לאיפה שאנחנו נמצאים היום." עוד הוסיף המאמן: "אני לא חושב שאפשר להאשים את השחקנים, האשמה היא שלי. השחקנים עשו את המקסימום זה לא הלך כמו שקיווינו והתכוננו, אנחנו חושבים בצורה חיובית. צר לי על האוהדים שנתנו מפגן עידוד יוצא מהכלל אבל יש עוד מספיק זמן בליגה הזאת".