מכבי ת"א כבשה את המקום הראשון בבית לאחר תיקו 3-3 בדרבי שהוכר לאחר מכן כניצחון טכני 0-3

מכבי עלתה לדרבי השלישי העונה, הפעם במסגרת גביע הטוטו, במשחק שלא קבע הרבה מכיוון שמכבי כבר הבטיחה טרם המחזור את עלייתה לרבע גמר הגביע. בהרכב מכבי לא פחות מ-9 שינויים לעומת ההרכב שפתח בשבת נגד הפועל אשקלון, וגם ביריבה העירונית לא לקחו סיכונים ועלו עם לא מעט שחקני נוער. אמנם המשחק לא שינה עבור הקבוצות, אך שתיהן נלחמו כאשר הפועל הוליכה כבר בדקה ה-35 ביתרון של שני שערים. הצהובים צמקו ל1-2 משער של ייני. הפועל הגדילה את היתרון ל1-3 אך שערים של רנגלוב מבעיטה חופשית יפהפיה, ושל סטרול בדקה ה-89 לאחר לחימה לאורך כל המחצית השנייה, קבעו את תוצאת המשחק לתיקו שלוש. מכבי תל אביב אם כך העפילה לרבע גמר גביע הטוטו מהמקום הראשון בבית ב'.

המחצית הראשונה נפתחה בבלומפילד, לעיני כ-3500 צופים. שתי הקבוצות התחילו את הדקות הראשונות בגישושים. בדקה ה-17 הגיעה מכבי להזדמנות טובה, כאשר בן שאנן הרחיק לא טוב כדור ויובל אבידור כמעט וכבש, אך הכדור הורחק לקרן. מנגד התקפה יפה של הפועל בדקה ה-19, אך הכדור לא עבר את קו הבלמים. בדקה ה-21 שוב הזדמנות טובה למכבי כאשר אבידור קיבל עומק מאלברמן ומול בן שאנן הצליח לסחוט רק קרן. בדקה ה-30 מתפרצת של הפועל תל אביב, ניסו קפילוטו הגיע מאחור בזמן כדי לגלוש היטב ולהרחיק לקרן. בדקה ה-32 עלתה הפועל תל אביב לייתרון 0-1 כאשר רמי דואני נגח ללא הפרעה לחיבורים של סולומון. שלוש דקות חלפו, ובדקה ה-35 חור בצד ימין של הגנת מכבי, וויליאם קווה עבר שחקן, עבר את סולומון וגלגל לרשת. 0-2 הפועל תל אביב. בדקה ה-40 צהוב לחובתו של מאור בוזגלו. בדקה ה-42 מכבי צימקה ל1-2 כאשר שרן ייני קיבל בישול לאחר כדור קרן ונגח לרשת. בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה בעיטה יפה של דור מלול מחוץ לרחבה, אך לא למסגרת. 

עם פתיחת המחצית השנייה ביצעה מכבי תל אביב שלושה חילופים. יובל אבידור, דור מלול ומאור בוזגלו פינו את מקומם לאלירן עטר, דמיטאר רנגלוב והאריס מדוניאנין. בדקה ה-51 ניסיון של שחקני מכבי בתוך רחבת הפועל, בסופו של דבר הסתיים בהרמת דגל לנבדל. בדקה ה-56 הזדמנות טובה מאוד למכבי להשוות כאשר קולואטי הכניס כדור נפלא לשרן ייני שהקפיץ מעל בן שאנן כדור שחמק סנטימטרים ספורים ממסגרת השער. בדקה ה-59 החמצה ענקית של אלירן עטר שהגיע למצב של אחד על אחד מול גליל בן שאנן שהדף. בדקה ה-62 כרטיס צהוב לכפיר אייזנשטיין. בדקה ה-64 גל שיש פגע ברנגלוב, אך קיבל רק את הכרטיס הצהוב משמואלביץ', שהשאיר את הכרטיס האדום בכיס. בדקה ה-64 ביצעה הפועל חילוף ראשון כאשר קווה הוחלף ע"י עומרי קנדה. בניגוד למהלך המחצית השנייה, בדקה ה-68 הגדילה הפועל את היתרון כאשר עומרי קנדה בישל לויקטור מרעי שהכניע את גיא סולומון. 1-3.

מיד לאחר השער ביצעה הפועל את החילוף השלישי כאשר גל מאיו החליף את סלים טועמה. בדקה ה-74 שני חילופים נוספים במכבי כאשר שרן ייני הוחלף על ידי סידיבה, ויואב זיו החליף את קלמי סבן. בדקה ה-76 כדור חופשי למכבי ת"א במרחק של כ-18 מטרים מן השער. רנגלוב עבר את החומה והכניע בקלות את גליל בן שאנן. 2-3. בדקה ה-77 שחר ימין החליף את כפיר אייזנשטיין בהפועל. בדקה ה-82 חילוף נוסף בהפועל כאשר גל שיש פינה את מקומו לרוביק זזיאן. בדקה ה-83 התווסף גם יואב זיו לרשימת המוצהבים. בדקה ה-89 קרן משמאל למכבי תל אביב. אבי סטרול נגח פנימה כדי לקבוע שוויון 3-3. בדקה ה-90 חילוף נוסף בהפועל כאשר משה דננבאום נכנס במקומו של ויקטור מרעי. לאחר חמש דקות תוספת זמן שרק שמואלביץ' לסיום, תיקו שלוש בין שתי הקבוצות.