שער בודד של ערן זהבי (3) הספיק ל-0-1 קטן של הפועל תל אביב בדרבי הראשון של העונה

הערב (שבת) נערך משחק הדרבי התל אביבי באיצטדיון בלומפילד במסגרת המחזור השישי של ליגת העל. את המשחק ארחה הפועל שהקצתה לאוהדי מכבי רק את שערים 11-10 בניגוד לשנים הקודמות בהן גם שער 8 הוקצה לאוהדי מכבי. מכבי ת"א הגיעה למשחק לאחר רצף של תוצאות טובות בליגה ובגביע הטוטו. במשחקה הקודם מכבי הפגינה אופי מצוין כשניצחה 1-2 משער של מדוניאנין בדקה ה94. גם במחזורים הקודמים מכבי הרשימה עם נצחונות על אשדוד, בני סכנין ונתניה. הפועל ת"א הגיעה לדרבי לאחר פתיחה חלשה של הליגה שכללה הפסדים להפועל חיפה ולקרית שמונה. במחזור הקודם הפועל ניצחה את מכבי נתניה ב'קופסה'.

ציפיות גדולות היו לקראת המשחק, אך הן התנפצו כבר בדקה השלישית, משער של ערן זהבי בהתקפה מתפרצת. במשך כל שאר המשחק לא הצליחו הקבוצות להבקיע שערים נוספים למרות מצבים מצוינים ולפי כך הפועל ת"א ניצחה 1-0 במשחק. בסיום המשחק שוחח הבעלים מיץ' גולדהאר עם השחקנים באוטובוס לפני שעזבו את בלומפילד. "אני עומד לצדכם. החוכמה של קבוצות גדולות היא בדך בה הן מתאוששות מהפסדים. תטייבו את הכעס ואת העצבים ותרגמו אותם להשגים.עונה ארוכה עוד לפנינו.". האימון מחר (א') בשעה 11:00. אבי סטרול וג'יבריל סידיבה שנפגעו בברך ובשריר יעברו בדיקה בבוקר.

אבי נמני אמר לאחר המשחק: "הרבה מאוד דברים לא עבדו אצלנו, ואלו דברים שחוזרים על עצמם בדרבי. אנו סופגים בדקות הראשונות וזה משבש את המשחק שלנו. גם אם מקבלים שער אנחנו צריכים לחזור ולהיות רגועים. נכנסנו ללחץ מיותר. אני לא יכול לנתח עכשיו, ישר לאחר המשחק, למה קרה מה שקרה. זה קורה בכדורגל, אנחנו קבוצה שווה להפועל אבל יש שם יותר תיאום. אני מאמין שעם הזמן נהיה יותר מחוברים ובהמשך נהווה יריב טוב יותר גם בדרבים הבאים. בינתיים אני לא מאשים אף שחקן בהפסד הזה, האחריות היא כולה עליי".
"היו שחקנים ששיחקו טוב היום, אבל לא כולם יכולים לשחק טוב כל הזמן. אלירן עטר לא היה במיטבו, אבל הוא יחזיר לנו הרבה בהמשך. אנחנו לא מפילים תיקים על אף אחד אני חלק מהקבוצה. לא מטילים אשמה על אף אחד".

המחצית הראשונה נפתחה לשריקתו של קינן. אצטדיון מלא עד אפס מקום. בדקה השלישית של המשחק התקפה של מכבי ת"א נעצרת ונהפכת למתפרצת של הפועל. טוטו תמוז מצד שמאל הכניס כדור לזהבי, שעבר בקלות את שטראובר כדי לקבוע יתרון מוקדם של להפועל תל אביב. דקות המשחק הראשון התנהלו בקצב מהיר, בדקה ה-9 שלף קינן את הצהוב הראשון במשחק לעברו של טוטו תמוז. בדקה ה-13 התקפה טובה של מכבי תל אביב, הסתיימה בבעיטה של בוזגלו אך אניימה קלט. בדקה ה-20 כדור חופשי נוסף למכבי תל אביב לאחר נגיעת יד נבעט היישר לחומה. בדקה ה-23 קיבלו הצהובים הזדמנות להשוות לאחר קרן מימין, הכדור נבעט על ידי יואב זיו, אך הורחק. בדקה ה-26 אבי סטרול קיבל גם הוא כרטיס צהוב.

בדקה ה-28 הפועל כמעט כבשה שער שני, מרגליו של גילי ורמוט, אך שטראובר הצליח בקצות אצבעותיות להרחיק לקרן. בדקה ה-36 הזדמנות נוספת למכבי כאשר ראנגלוב קיבל כדור טוב לאחור ובעט חזק, אך הכדור חמק ליד קורת שערו של אניימה. בדקה ה-42 מדוניאנין נפל ברחבת הפועל, קינן קבע התחזות ושלף כרטיס צהוב. על סף שריקתו של קינן לסיום המחצית הראשונה, בעיטה נוספת של הפועל שרקה ליד הקורה של שטראובר. המחצית השנייה נפתחה בחילוף של יוסי מזרחי, ששלח לכר הדשא את דור מלול במקומו של קלמי סבן. בדקה ה-55 ערן זהבי בעט כדור מ-30 מטר, לחיבורים של שטראובר שנמצא מחוץ לשערו. מכבי ניצלה בנס כאשר שכטר לא הצליח לכבוש את הכדור החוזר. מזרחי גם נאלץ לבצע חילוף כפוי ולהכניס את רוני גפני במקומו של אבי סטרול שנפצע ברגלו ולא יכל להמשיך לשחק.

בדקה ה-63 הפועל כמעט הגדילה את הייתרון אך הפעם שטראובר היה במקום להרחיק לקרן. את הקרן דה סילבה שלח לפינה השמאלית של שטראובר, שם נמצא דור מלול כדי להרחיק מהקו. בדקה ה-67 גל שיש השכיב את בוזגלו, וקיבל כרטיס צהוב. בדקה ה-68 חילוף שלישי במכבי כאשר קולאוטי נכנס במקומו של בוזגלו. בדקה ה-70 עומרי קנדה קיבל כרטיס צהוב לאחר תיקול חריף על יואב זיו, שגרם לאחרון לעופף באוויר. בדקה ה-79 כרטיס צהוב גם לאלירן עטר. בדקה ה-85 הפועל החמיצה הזדמנות נוספת להבקיע את שערו של שטראובר. השופט אסף קינן הורה על ארבע דקות של תוספת זמן, אך למרות בזבוזי זמן רבים של שחקני הפועל תל אביב בזמן תוספת הזמן, בחר לשרוק בטרם חלפו אפילו ארבע הדקות שהוסיף.