קולאוטי כבש בדקה ה-94 ושלח את מכבי ת"א למפגש מול מכבי פ"ת בחצי גמר גביע הטוטו

מכבי ת"א אירחה הערב את מכבי חיפה למשחק ללא קהל במסגרת רבע גמר גביע הטוטו. המשחק נדחה להיום עקב מותו של אבי כהן ז"ל אתמול, ועקב בקשת מכבי ת"א לא לשחק ביום ההלוויה נעתרה ההתאחדות לכדורגל יחד עם מכבי חיפה להזיז את המשחק ביום אחד. שתי הקבוצות מגיעות לאחר פגרה של שבוע עקב חג המולד. שתי הקבוצות ייפגשו ביום שני הקרוב במסגרת המחזור ה-16 בליגת העל. במשחק אחד שהתקיים השנה בין הקבוצות, במחזור הראשון של העונה ניצחה מכבי חיפה בבלומפילד את מכבי ת"א 0-1. לאחר 90 דקות ללא שערים נכנס המחק להארכה,קולאוטי שנכנס עם פתיחת המחצית השנייה והחמיץ מספר הזדמנויות כבש בתוך ההארכה (94) מבישול של גפני וקבע את תוצאת המשחק, 0-1 למכבי ת"א אל מול יציעים ריקים. מכבי ת"א בחצי גמר גביע הטוטו ותפגוש את מכבי פ"ת.

שתי הקבוצות הגיעו למפגש כראשי בתים, מכבי ת"א סיימה את הבית המוקדם שכלל את מכבי נתניה, בני סכנין והפועל ת"א, עם 13 נקודות. מכבי חיפה סיימה גם היא כראש בית שכלל את קריית שמונה, עכו והפועל חיפה, עם 11 נקודות. בהגרלה שנערכה מוקדם יותר היום במשרדי ההתאחדות נקבע שמכבי פ"ת תתמודד מול המנצחת במפגש זה. לפני תחילת המשחק נערכה דקת דומייה לזכרו של אבי כהן כאשר שחקני מכבי ת"א החזיקו שלט שבו היה רשום השיר ששרו לו בזמנו האוהדים, "אבי כהן, אין כמוך בעולם, אבי, אוהבים אותך כולם". שחקני שתי הקבוצות על למגרש עם סרטים שחורים למדיהם. הצוות המקצועי של מכבי ת"א ערך מספר שינויים בהרכב מהמשחק האחרון נגד ב"ש, מאור בוזגלו, דור מלול, רוני גפני ויובל אבידור פתחו בהרכב כאשר אלירן עטר, רוברטו קולאוטי, גל אלברמן וגיז'רמו ישראלביץ פתחו בספסל.

יוסי מזרחי אמר לאחר המשחק: "חבל שלא הבקענו קודם לכן כי היו לנו הרבה הזדמנויות אבל היום לפחות לא שילמנו על זה. לא היה לנו טמפו, שיחקנו מעט בהליכה. בשבוע הבא זה יהיה יותר אגרסיבי, זה בטוח. אני שמח שרוברטו הבקיע ואני בטוח שעם הזמן הוא יצליח לכבוש יותר". שרן ייני דיבר גם הוא לאחר המשחק: "שיחקנו טוב מאוד והגענו למצבים. במחצית השניה היינו יותר אנרגטיים. אם נשחק ככה, ננצח גם את המשחק ביום שני. אני לא חושב שלמכבי יש בעיה בהבקעת שערים. יש לנו הרבה נקודות ואנחנו מגיעים למצבים אז סימן שמשהו כן בסדר. יש לנו גולרים, וזה שרוברטו החטיא כמה מצבים, בסוף הוא ניצח את המשחק אז הוא יצא ווינר".

מחצית ראשונה: עם פתיחת המשחק מכבי ת"א מגיע להזדמנות מצויינת כאשר ייני משתלט על כדור רוחב ומתוך הרחבה בועט חזק ורק גופו של משומר מונע יתרון מוקדם של הצהובים. דבאשווילי החמיץ פעמיים מתוך הרחבה בדקה השביעית והתשיעית. בדקה התשיעית שוב בוזגלו מוציא רוחב אבל אבידור מזווית קשה בועט החוצה. בדקה ה-35 ראנגלוב לוקח בעיטה חופשית, 20 מטר אלכסונית, הכדור חולף החוצה. בדקה ה-39 סידיבה גולש מסוכן ורואה את הצהוב, גולסה רואה את הצהוב דקתיים לאחר מכן לאחר מילים מיותרות לשופט. המחצית מסתיימת בתוצאה 0-0.

מחצית שנייה: עם פתיחת המחצית השנייה חילוף כפול במכבי ת"א, אלברמן וקולאוטי החליפו את אבידור וסידיבה. בחיפה בוקולי החליף את קולמה אך כעבור 10 דקות בוקולי נפצע בגבו ופינה את מקומו לעלי עותמן. בדקה ה-52 מבצע גדול של בוזגלו שמצא בכדור רוחב את מלול אבל האחרון בעט חלש מדי ואדרי קולט. בדקה ה-61 הפעם היה זה מלול שמצא את ראנגלוב שמתוך הרחבה בעט חזק ואדרי הדף לקרן. בדקה ה-66 חמד מצא עצמו לבד מול שטראובר שהדף את הכדור אך הכדור מתגלגל וספק עובר את הקו אך השופט פסק קרן לחיפה. הדקות הטובות והאירועים נמשכו ובדקות 66 ו-67 בוזגלו וראנגלוב בהתאמה מחמיצים הזדמנויות מתוך הרחבה. עוברות 3 דקות ואלברמן בכדור מצויין השאיר את קולאוטי מול אדרי אבל החלוץ הצהוב החמיץ, הכדור החוזר הגיע לבוזגלו שבעט מצויין אך הכדור נהדף על ידי אדרי.

בדקה ה-71 חילוף כפול במכבי ת"א, עטר וישראלביץ החליפו את ראנגלוב וייני. מכבי ת"א המשיכה לשלוט במשחק אבל בעיטות של ישראלביץ נעצרות אצל אדרי. בדקה ה-90 משומר מרים מדוייק לראשו של חמד שמ-5 מטר נגח החוצה, בתוך תוספת הזמן עידן ורד בעט מ-18 מטר לחיבור אבל שטראובר בזינוק מדהים הציל את מכבי ת"א מהפסד. הארכה: עם פתיחת ההארכה חילוף חמישי ואחרון במכבי ת"א, אבי סטרול נכנס במקומו של סאבו פאביצ'ביץ'. בדקה ה-92 גפני מרים לרחבה וקולאוטי מקרוב מחמיץ, כעבור שתי דקות זה הגיע, גפני שוב מרים מהאגף אבל הפעם קולאוטי לא התבלבל ובנגיחה מדוייקת קבע 0-1 למכבי ת"א. מכבי ת"א המשיכה לשלוט אך לא הצליחה להגיע למצבים, החלק הראשון של ההארכה הסתיים ביתרון 0-1 למכבי ת"א. החלק השני של ההארכה נמשך אותו דבר, שתי הקבוצות הצליחו להגיע להזדמנויות. בדקה ה-116 בוזגלו רואה את הצהוב לאחר עבירה מאחור. בתום 120 דקות מכבי ת"א מנצחת 0-1 את מכבי חיפה משער של רוברטו קולאוטי בדקה ה-94.