צמד של עידו אקסברד ואחד של רועי גורדנה ניפצו את חלום הגביע של מכבי תל אביב

תשעים דקות בלבד מפתיחת משחקי גביע המדינה בכדורגל ומכבי תל אביב נפרדת מהחלום, הערב התארחה הקבוצה באצטדיון רמת גן לקרב עם הפועל פתח תקווה על הכרטיס לשמינית הגמר. מאמן הקבוצה, מוטי איווניר, בחר להושיב על הספסל את מאור בוזגלו, דימיטאר רנגלוב ורוברטו קולאוטי, בעוד שהאריס מדוניאנין נעדר בגלל צהובים ואבי סטרול עקב פציעה. הצהובים הציגו משחק נרפה והתקשו לייצר מצבים, בסיום האורחים ניצחו 3:1 ושלחו את הצהובים להתכונן למשחק הדרבי הקרוב. כבר בפתיחת המשחק שתי הקבוצות הרבו לאבד כדורים, שחקני מכבי תל אביב ניסו להניע את הכדור בסבלנות אך התקשו להתמודד עם כר הדשא הלח והצפיפות בהגנת המארחים. רבע שעה חולפת, יואב זיו מקבל מסירה מאלירן עטר ומגביה כדור לא מדויק שפוגע במשקוף השוער ויוצא החוצה. הקבוצה המשיכה להניע כדור ללא תכלית ומיעטה לבעוט לכיוון השער, 39 דקות חולפות וכדור של ישראלביץ' מוצא בפעם הראשונה במשחק את המסגרת.

שלוש דקות לתום מחצית בינונית, התקפה מהירה של יניב לוזון מוצאת את עידו אקסברד במרכז הרחבה והאחרון שולח את הכדור לרשת של שטראובר. 1:0 במחצית. בפתיחת המחצית השנייה מאמן מכבי תל אביב ערך שני חילופים כשהכניס לכר הדשא את החלוץ הבולגרי דימיטאר רנגלוב על חשבון גל אלברמן ואת ניסו קפילוטו במקום דור מלול. גם אחרי שני החילופים הקבוצה התקשתה לייצר מצבים ובדקה ה-56 מאור בוזגלו נכנס במקום יובל אבידור. הכניסה של בוזגלו החדירה רוח חדשה בקבוצה והתוצאות לא איחרו להגיע, דקה 58 בוזגלו מקבל את הכדור בסמוך לרחבה ומעביר כדור עומק ליואב זיו שמגיע מהאגף, זיו שולח את הכדור בנגיעה אל עבר תיבת החמש ואלירן עטר כובש את שער השוויון. 1:1.

השער הכניס קצב למשחק, קלמי סבן שעבר לשחק כמגן הרבה לעלות ובדקה ה-65 מצא את בוזגלו לא מכוסה במרכז הרחבה, הקשר סובב כדור חזק שחלף סנטימטרים מהקורה. ארבע דקות חולפות גיא צרפתי מגביה כדור מדויק שמוצא את אקסברד לא מכוסה והחלוץ נוגח את השני של הפועל פתח תקווה והשני שלו במשחק. 2:1. מכבי תל אביב החלה ללחוץ במטרה לכבוש את השוויון, אך השחקנים התקשו לפתח משחק כדורגל יעיל. עשר דקות לתום המשחק, ישראל זגורי מעביר לרועי גורדנה כדור שחותך את הגנת מכבי תל אביב, החלוץ הצעיר מטעה את שטראובר ושולח את הכדור לרשת. בסיום 3:1.