מכבי ת"א ניצחה 1-0 את הפועל פתח תקווה משער עצמי של גל כהן בדקה ה-67

במסגרת המחזור ה-20 של ליגת העל התארחה מכבי ת"א באצטדיון רמת גן אצל הפועל פתח תקווה. המשחק נערך אל מול כ-4000 צופים, במזג אוויר נאה, לא קריר במיוחד, וללא גשם. המחצית הראשונה כללה מספר מצבים לשתי הקבוצות, אך הסתיימה ללא שערים. המפנה הגיע במחצית השנייה כאשר בדקה ה-49 נשארה הפועל פתח תקווה בעשרה שחקנים, לאחר הרחקתו של דניאל אדו לאחר פגיעה בדור מלול. בדקה ה-67 הגיע המפנה כאשר שרן ייני נגח לתוך רחבת פתח תקווה, וגל כהן במספרת לשערו הוא, בשער עצמי קבע ייתרון 1-0 למכבי ת"א. שתי הקבוצות ניסו לכבוש שערים נוספים עד לתום המשחק, אולם התוצאה נשארה בעינה. מכבי ת"א מנצחת את הפועל פתח תקווה במשחק החוץ, ומוטי איוניר יגיע לדרבי עם מאזן ליגה מושלם. יש לזכור, כי באמצע השבוע, ביום ג', יפגשו שתי הקבוצות, הפועל פתח תקווה ומכבי ת"א להתמודדות נוספת במסגרת גביע המדינה.

מוטי איווניר אמר לאחר המשחק: "יכול להיות שזה המשחק הפחות טוב שלנו מאז שהגעתי. מדתי בכדורגל שמה שחשוב זה הניצחון. לא רצינו לשחק לא טוב, אבל הם הקשו עלינו. ידענו שזה מה שיהיה, וזה מה שיהיה ברוב המשחקים למעט מול קבוצות הצמרת". למרות שהמשחק לא היה טוב ספרתי 3 כדורים שפגעו בקורה, אז לא הכל היה שחור", הוסיף מאמן מכבי, "בוודאי שאנחנו יכולים לשחק יותר טוב, אבל החוכמה היא לנצח. דרבי? המחזור הבא שלנו זה הפועל פ"ת בגביע ואחרי זה נדבר על הדרבי. למרות היריבות הספורטיבית עם הפועל ת"א, אני מאחל לגוטמן החלמה מהירה ומקווה שיעמוד על הקווים גם בדרבי".

מכבי תל אביב הגיעה למשחק כשהיא במקום השלישי בטבלה, עם 38 נקודות, מרחק שש נקודות ממכבי חיפה שבמקום הראשון עם 44 נקודות. הפועל פתח תקוה במקום ה-14 עם 14 נק'. מכבי תל אביב הגיעה למשחק לאחר שהביסה את אשדוד 1-4, ופתח תקווה לאחר תיקו 3 מול מכבי נתניה בזכותו שלושער של חלוצה אוהד קדוסי. אוהדי מכבי תל אביב ישבו בשערים 12-11, ומעט אוהדי פתח תקווה שהגיעו ישבו בשער 2. המחצית הראשונה נפתחה בקצב משחק רגוע, כאשר הצהובים תקפו את השער הצפוני. בדקה ה-13 לאחר כדור קרן ניסיון בעיטה של בוזגלו מתוך הרחבה נעצר בידיו של אג'ידה. בדקה ה-20 כרטיס צהוב לאייל שן. בדקה ה-21 כדור חופשי מימין למכבי ת"א, הורחק ליואב זיו שבעט על הגנת פתח תקווה. בדקה ה-31 התקפה של מכבי ת"א וכל השחקנים בתוך הרחבה לא הצליחו לשחרר בעיטה אל השער, עד שיפת לבסוף עצר את ההתקפה בשריקה לעבירה לזכות הגנת פתח תקווה.

בדקה ה-32 גל אלברמן קיבל כרטיס צהוב, ופתח תקווה בעטה ממרחק של כ-26 מטרים מצד ימין, כדור שהורחק לקרן. בדקה ה-42 כדור חופשי משמאל על קצה הרחבה להפועל פתח תקווה נקלט על ידי שטראובר, שנפגע גם מעבירה שביצע עליו דניאל אדו. אדו קיבל כרטיס צהוב. בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה קדוסי עבר את השחקן האחרון בהגנת מכבי ונפל ברחבה, יפת לא שרק לכדור עונשין מ-11 מטרים. מהצד השני יואב זיו קיבל כדור בתוך רחבת פתח תקווה ובעט בעיטה חזקה שפגעה במשקוף, החמצה שסיכמה מחצית ראשונה מאופסת ונטולת שערים.

המחצית השנייה נפתחה ללא חילופים בשתי הקבוצות. בדקה ה-49 ביצע דניאל אדו עבירה חריפה במרכז המגרש, וקיבל את הכרטיס הצהוב השני, ואת ההכוונה לחדרי ההלבשה (כרטיס אדום). בדקה ה-52 כרטיס צהוב לישראל זגורי שהתווכח עם יפת לאחר עבירה של ייני. בדקה ה-56 הזדמנות גדולה למכבי תל אביב, כאשר ניסיון ראשון של בוזגלו הורחק מהקו, ויואב זיו החמיץ את הכדור החוזר מול שער ריק. בדקה ה-57 חילוף ראשון במכבי תל אביב כאשר רנגלוב נכנס במקומו של קולאוטי. בדקה ה-63 חילוף בפתח תקווה כאשר יגאל אנטבי החליף את גיא צרפתי. בדקה ה-66 מכבי נצלה באור שיניה כאשר שטראובר אמנם הציל מקו השער בעיטה של קדוסי, אך הדף למרכז הרחבה ובמזל לא הייתה רגל נוספת של פתח תקווה. בדקה ה-67 עלתה סוף סוף מכבי ת"א סוף סוף לייתרון 1-0 כאשר גל כהן ניסה להדוף נגיחה לתוך הרחבה, ובמספרת יפהפיה הבקיע לשערו הוא, שער עצמי.

בדקה ה-69 כרטיס צהוב לדור מלול. בדקה ה-73 חילוף נוסף במכבי תל אביב, ישראלביץ' עולה לשחק במקומו של מאור בוזגלו. בדקה ה-75 חילוף בפתח תקווה, אלון תורג'מן החליף את יניב לוזון. בדקה ה-80 מהלך יפה של אלירן עטר שעבר שני שחקנים בהגנה הסתיים בבעיטה מחוץ למסגרת. בדקה ה-85 עידו אקסברד נכנס במקומו של ישראל זגורי. בדקה ה-88 נכנס יובל אבידור במקומו של אלירן עטר. בדקה ה-89 הזדמנות אדירה לפתח תקווה להשוות את התוצאה, כאשר קדוסי קיבל כדור חופשי לחלוטין ומול שטראובר בלבד בעט החוצה. בדקה ה-93 כרטיס צהוב לישראלביץ'. ארבע דקות תוספת הזמן של אלון יפת לא הצליחו להניב שער נוסף, מכבי ת"א סיימה את המשחק בנצחון 1-0.