מכבי תל אביב חזרה לנצח עם 2:4 על הפועל אשקלון

בשבת אחרי הצהריים באשקלון, יום בהיר של שמש, ללא עננים, ומזג אוויר נאה למשחק כדורגל. מכבי תל אביב התארחה אצל הפועל אשקלון במסגרת המחזור ה-24 של ליגת העל. אוהדי אשקלון ישבו ביציעים המערביים, ואוהדי מכבי תל אביב ביציעים הדרומיים. המשחק נפתח בצורה מצוינת עבור מכבי תל אביב, שעלתה לייתרון כבר בדקה ה-2 משער יפה של אלירן עטר. המומנטום הצהוב המשיך ובדקה ה-14 עלתה לייתרון 2-0 משער של קולאוטי לאחר בישול של בוזגלו. בדקה ה-27 אשקלון צימקה משער נפלא של שניר גואטה, ובמחצית השנייה אף הצליחה להשוות משער של גאו בדקה ה-66. אולם שער בדקה ה-68 של מדוניאנין שקבע 3-2 ושער נוסף של עטר בדקה ה-75, קבעו את תוצאת המשחק 4-2. אשקלון סיימה את המשחק גם בעשרה שחקנים לאחר שאקס מכבי ת"א, איליה יבוריאן הורחק בדקה ה-82. מכבי תל אביב משיגה ניצחון חוץ חשוב לאחר המעידה בשבוע שעבר ועם הפנים קדימה להמשך הליגה.

מוטי איווניר אמר לאחר המשחק : "זה חלק מהמשחק. מאמן צריך לדעת מי יש לו שיכול לשנות דברים. הם ניסו לנצח ודווקא החילוף שעשיתי במטרה לחזק את האמצע תפס אותם לא מוכנים. לקחנו נקודות חשובות, אבל לא הרשמנו במיוחד. נמשיך הלאה". מכבי תל אביב מוקמה טרם המחזור במקום השלישי עם 45 נקודות מ-23 משחקים, מרחק תשע נקודות ממכבי חיפה שבמקום הראשון. הניצחון איפשר למכבי ת"א להשאר במקום השלישי ולצמצם את הפער משתי המוליכות לקראת משחק העונה ביניהן ביום ראשון. מכבי תל אביב הגיעה למשחק לאחר הפסד ששבר רצף הצלחות בעידן איוניר, הפסד בליגה במחזור שעבר בבלומפילד בתוצאה 1-0 להפועל חיפה. היום מטרת הצהובים היתה להראות כי המעידה הייתה חד פעמית, והיא עשתה זאת בהצלחה. גם הפועל אשקלון הגיעה לאחר הפסד- הפסד חוץ בתוצאה 0-3 למכבי נתניה. הפועל אשקלון מוקמה לפני המשחק בחלקה התחתון של הטבלה, במקום ה-14 עם 20 נקודות בלבד, מקום אחד בלבד מעל הקו האדום.

מאמן מכבי תל אביב, מוטי איווניר, ערך מספר שינויים בהרכב הפותח. רוברטו קולאוטי חזר לפתוח במקומו של דור מיכה הצעיר. ריף פרץ ערך את הופעת הבכורה שלו בהרכב הפותח בליגת העל במקומו של סידיבה. אלירן ג'ורג' הצעיר המשיך לקבל קרדיט וגם השבוע פתח בהרכב. המחצית הראשונה יצאה לדרך עם שריקתו של איתן תבריזי. כבר עם תחילת הדקה השנייה התקפה מהירה וטובה של מכבי תל אביב. אלירן עטר שהתחיל, העביר לקולאוטי שמסר לו נפלא חזרה. עטר היה במקום כדי לסיים רק בתוך הרשת. 1-0 מוקדם לצהובים. בדקה ה-7 לאחר קרן של אשקלון יצאה מכבי למתפרצת, יואב זיו בעט רחוק כדור לא טוב מעל השער. בדקה ה-9 ניסיון נוסף של אשקלון בבעיטה חופשית, הכדור כבר עבר את כל החומה אך לא היה מדויקת כדי להיכנס לרשת הפנימית של שטראובר. בדקה ה-14 בוזגלו קיבל כדור מאחורי קו הגנת אשקלון מבעיטה חופשית של מדוניאנין, העביר לקולאוטי שמול שער ריק לא התקשה לכבוש. 2-0 למכבי. 

בדקה ה-24 ניסיון בעיטה של טגא מכדור חוזר, חזק ושטוח, אך לא למסגרת. בדקה ה-27 שניר גואטה מתקדם ובועט מ-30 מטרים פצצה לחיבורים של שטראובר שנכנע, 2-1. בדקה ה-28 כרטיס צהוב לרנגלוב. בדקה ה-33 חילוף ראשון במכבי תל אביב, ישראלביץ' נכנס במקומו של רנגלוב. בדקה ה-42 התקפה של אשקלון, יבוריאן נגע בכדור בידו וקיבל כרטיס צהוב. דקה אחת של תוספת זמן סיימה את המחצית הראשונה. המחצית השנייה נפתחה כאשר השמש כבר שקעה, וקר מאוד באצטדיון באשקלון. בדקה ה-59 ניסיון של אשקלון אך מסירת רוחב חזקה מידי שולחת את הכדור לקצה המגרש. בדקה ה-63 חילוף במכבי כאשר קולאוטי מוחלף ע"י אלברמן, בדקה ה-64 אושרי גיטא מחליף באשקלון את שי פטלק. בדקה ה-66 גזל מסר לטובול, שמסר לאריק גאו שכבש וקבע שוויון 2-2. שתי דקות חלפו ובדקה ה-68 תורו של מדוניאנין בשער מהיר להחזיר את הייתרון למכבי תל אביב ולקבוע 3-2.

בדקה ה-71 כרטיס צהוב ללירן שטראובר. בדקה ה-73 צהוב גם למאור בוזגלו שהכשיל את מחמוד עבאס. פעם נוספת הצמד מדוניאנין ועטר המצטיינים, בדקה ה-75, מדוניאנין שוב מכניס כדור מצד שמאל לעטר שנמצא במרכז הרחבה חופשי לקבוע 4-2 למכבי. בדקות 78 ו-79 חילוף כפול באשקלון, דניאל היידמן נכנס במקום פילקוביץ ויניב אלון במקום עבאס. בדקה ה-80 כרטיס צהוב לאבי סטרול. בדקה ה-82 נשארה אשקלון בעשרה שחקנים כאשר יבוריאן ספג צהוב שני ואדום. בדקה ה-84 יובל אבידור החליף את ריף פרץ במכבי. שלוש דקות וחצי תוספת זמן סיימו את המשחק, תבריזי שרק, מכבי תל אביב חוזרת הביתה מנצחת.