שער של חנן ממן בדקה ה-71 הנחיל למכבי תל אביב הפסד ליגה ראשון בעידן מוטי איוניר

שבת אחה"צ, הפועל חיפה התארחה בבלומפילד אצל מכבי תל אביב, המחזור ה-23 של ליגת העל. מזג אוויר באצטדיון בלומפילד נאה, תחת האובך הכבד שעטף את האיזור, אך לא הפריע לאווירה באצטדיון. המשחק נערך לעיני 11,622 צופים שהגיעו למגרש והתנהל בשליטה צהובה במחצית הראשונה, אך זו לא תורגמה לשערים. במחצית השנייה שתי הקבוצות ניסו לכבוש את השער הראשון. מכבי תל אביב החמיצה מספר הזדמנויות קורצות ליד שערו של דרשלר, ומנגד בדקה ה-71 חנן ממן קיבל כדור מאסי בלדוט, מאחורי כל קו הגנת מכבי תל אביב שלא הייתה מוכנה. התל אביבים הסתכלו לעברו של הקוון, אך הדגל נשאר למטה, ונגיחתו של חנן ממן לתוך שערו של שטראובר הובילה את קינן להצביע על נקודת אמצע המגרש. התוצאה 1-0 שקבע חנן ממן נשמרה עד לסיום, ומכבי תל אביב סופגת הפסד ליגה ראשון מאז התחיל לאמן את הקבוצה מוטי איוניר.

מכבי תל אביב מוקמה טרם המחזור במקום השלישי עם 45 נקודות מ-22 משחקים, מרחק שש נקודות בלבד ממכבי חיפה שבמקום הראשון. הפועל חיפה במרכז הטבלה, במקום התשיעי, עם 30 נקודות. בעוד מכבי תל אביב הגיעה למשחק השבת לאחר נצחון חוץ משכנע בתוצאה 3-0 על הפועל רמת גן, חיפה סוחבת הפסד בית מהמחזור האחרון, בתוצאה 2-1 נגד מכבי נתניה. משחק הליגה הקודם בין הפועל חיפה למכבי תל אביב הסתיים בתיקו אפסמאמן מכבי תל אביב, מוטי איווניר, ערך מספר שינויים בסגל הקבוצה ובהרכב הפותח, כאשר דור מיכה שהצטיין במשחק נגד רמת המשיך לקבל קרדיט בהרכב הפותח, כמו כן אלירן ג'ורג' המגן הצעיר לראשונה בסגל, ומקבל גם הוא הזדמנות בהרכב הפותח. גם הקשר הצעיר רועי קהת, הוקפץ לסגל ופתח על הספסל.

המחצית הראשונה יצאה לדרך עם שריקתו של אסף קינן, יציעי אוהדי מכבי תל אביב מלאים, כמה עשרות אוהדי הפועל חיפה איכלסו את שערים 5-4. קצב מהיר וגישושים של שתי הקבוצות אפיינו את דקות תחילת המשחק, אך אין הם סיכנו את השערים. בדקה ה-13 הזדמנות לתל אביב מבעיטה חופשית של רנגלוב מ-18 מטרים, אך הכדור לא עבר את החומה. בדקה ה-16 הגיעה הזדמנות טובה גם לחיפה, לאחר שהגבהה מימין מצאה את עדן בן בסט חופשי ברחבה, אך בן בסט נגח החוצה. בדקה ה-19 עוד הזדמנות של מכבי הלכה לאיבוד לאחר שרנגלוב מעד בניסיון להכין את עצמו לנגיחה סמוך לקו רחבת החמש. בדקה ה-26 כרטיס צהוב ראשון במשחק לאלירן עטר לאחר עבירה בחלק המגרש של חיפה. בדקה ה-30 בוזגלו ועטר חטפו את הכדור מרגלי החיפאים, אך לא הצליחו לייצר חילופי מסירות למצב מול השער.

בדקה ה-34 פאביצ'ביץ' הורד לדשא על ידי עדן בן בסט, שהתווסף לפנקס המוצהבים של אסף קינן. בדקה ה-36 הזדמנות לעטר שהשתחרר מטרטצקי ובעט ברגל שמאל לידיו של השוער. קצב המשחק נחלש מעט בדקות האחרונות של המחצית הראשונה וזאת לאור מספר פציעות של שחקנים במספר התקלויות שונות. דקה בתוך תוספת הזמן, בעיטה חופשית להפועל חיפה סחטה הצלה יפה משטראובר, שזינק לפינה וקלט את הכדור שהלך למסגרת. שתי דקות תוספת הזמן של קינן סיימו את המחצית הראשונה ללא שעריםעם פתיחת המחצית השנייה ערך מוטי איווניר חילוף ראשון כאשר ישראלביץ' נכנס במקומו של מאור בוזגלו. הזדמנות לצהובים בדקה ה-51 הסתיימה רק בקרן, אותה קיבל סידיבה לאחור והפציץ מעל המשקוף. בדקה ה-54 עוד בעיטה אל השער מהלחץ הצהוב. רנגלוב בעט, ודרשלר הצליח לקלוט. בדקה ה-57 הפצצה מרחוק של מדוניאנין הולכת לרשת החיצונית.

בדקה ה-62 ביצעה גם חיפה חילוף ראשון כאשר אמיר אבו-ניל נכנס במקומו של סאשה סטויאנוביץ'. בדקה ה-65 ספג יוסי דורה גם כן כרטיס צהוב. בדקה ה-68 התקפה של חיפה מגיעה עד לרחבה של שטראובר ומסתיימת במסירה לא מדויקת. בדקה ה-69 מן הצד השני שחרר אלירן עטר בעיטה שהלכה מעל המשקוףבדקה ה-71 עלתה הפועל חיפה לייתרון 1-0. חנן ממן חופשי לחלוטין מול שטראובר, ושלח את הכדור פנימה. הקוון נשאר עם הדגל למטה, ואסף קינן אישר את השער. בדקה ה-72 מיד לאחר השער קולאוטי נכנס במכבי במקום של דור מיכה. בדקה ה-74 רן אבוקרט נכנס בחיפה במקומו של בלדוט. בדקה ה-79 הכשיל פאביצ'ביץ' את עדן בן בסט לטענת קינן, ששלף לעברו את הצהוב. בדקה ה-80 קיבל רועי קהת הזדמנות בכורה בליגת העל, כאשר החליף את סידיבה. בדקה ה-87 ביצעה גם חיפה חילוף שלישי, כאשר גל ממן כובש השער פינה את מקומו לגולן חרמון. על אף נסיונות שהתגברו בחלקו האחרון של המשחק, ועל אף תוספת זמן בת ארבע דקות של אסף קינן, לא הצליחה מכבי תל אביב להשוות את התוצאה. הפועל חיפה משיגה נצחון חוץ של 1-0