משחק אלים עם הפסקות משחק, הרחקות והפסד 1-2 לא מנע מהצהובים להעפיל לשלב הבתים בליגה האירופית

מכבי תל אביב עמדה הערב 90 דקות מהיסטוריה קטנה גדולה, העפלה לשלב הבתים של הליגה האירופית לראשונה בתולדותיה. אז נכון, מכבי ת"א השתתפה כבר בליגת האלופות אבל הדרך עד כה של מכבי ת"א העונה כולל נצחון 0-3 על פאנתניאקוס בשבוע שעבר עושה חשק להמשיך ולראות את הצהובים משחקים באירופה. לאחר 90 דקות ארוכות, מלאות באירועים (לאו דווקא על כר הדשא) מכבי ת"א מעפילה לשלב הבתים לאחר 2-4 בסיכום הכללי על פאנתניאקוס, נצחון 0-3 בבלומפילד והפסד 1-2 באתונה. מיטש גולדהאר וגק אנגלידיס יטוסו מאתונה למונקו להגרלה שתיערך ביום שישי בשעה 14:00.

מוטי איוניר אמר לאחר המשחק: "זה ללא ספק הרגע הגדול שלי כמאמן. זו הייתה מלחמה. היה הרבה רצון ונחישות. פאו באה בידיעה שהיא חייבת שער מוקדם בשביל למחוק את התוצאה מהמשחק הראשון ותקפה כל הזמן. ראינו שהשחקנים נתנו את כל מה שיש להם בשביל להגשים את החלום להיות בליגה האירופית". "ההרחקה לא הייתה בגלל מה שאמרתי לשופט, אחד מאנשי הספסל שלהם קילל אותי ועניתי לו בחזרה, אז הוא קרא לשופט שהורה לי לעזוב. אם זה מה שהביא לנו מקום בשלב הבתים, אז זה השתלם. שינינו את המערך שלנו כי ידענו שילחצו אותנו. עשינו את זה טוב ואני גאה בשחקנים על ההישג הגדול. לעבור את פנאתינייקוס זה לא עניין של מה בכך. לא ראיתי את הדקות האחרונות. הלכתי לחדר ההלבשה להתפלל עד השריקה, ביקשתי לערוך חילוף אחד ולהכין את קולאוטי אחרי שהורחקתי, אבל לא הייתי חלק מהמשחק ולא הייתה לי אפשרות לראות אותו. הייתי מנותק לגמרי".

מכבי ת"א עלתה הערב למגרש כאשר הצוות המקצועי ערך שינוי אחד מהשבוע שעבר כאשר האריס מדוניאנין פתח במקומו של מונס דאבור. כ-500 אוהדים מישראל הגיעו לתמוך בצהובים. מחצית ראשונה: האירוע המשמעותי במחצית הראשונה היה לאחר 4:50 דקות, מהומות של הקהל היווני טופלו בגז מדמיע, השופט החליט מיידית להפסיק את המשחק עקב חשש לפגיעה בבריאות השחקנים. לאחר 27 דקות חודש המשחק. ההפסקה במשחק לא השפיעה על שחקני מכבי ת"א שעמדו על המגרש בצורה מצויינת, כל הניסיונות של פאו לא הצליחו לסכן את הצהובים. לא רק ביציעים היה חם במחצית הראשונה, לוגסי, דהן, חיימוב וניבאלדו ספגו צהובים.

מחצית שנייה: בניגוד לחצי הראשון שהיה כולו בשליטה של הירוקים, מכבי ת"א התחילה את המחצית כאשר היא מנסה לתקוף ולנסות להבקיע את השער שיבטיח לה מקום בבתים של הליגה האירופית. בדקה ה-61 זה קרה, עטר העביר משמאל כדור למדוניאנין שבבעיטה שטוחה ומדוייקת לפינה הבטיח את המקום של מכבי ת"א בשלב הבתים, 0-1 למכבי ת"א. בדקה ה-70 פאו שצריכה עתה להבקיע 5 שערים משווה, בומסונג נוגח הרמה של קרגוניס, 1-1 באתונה. דקה לאחר מכן קונאטה מורחק לאחר פגיעה ללא כדור בקראגוניס, גם מוטי איוניר הורחק מהמגרש. בדקה ה-79 שער עצמי של ניבאלדו קובע את תוצאת המשחק, הפסד 1-2 למכבי ת"א שחוגגת העפלה לשלב הבתים של הליגה האירופית.

צילום: ניר קידר.