צמד של אלמיידה במחצית הראשונה ושלושה שערים נוספים  במחצית השנייה לא השאירו סיכוי למכבי ת"א בפתיחת שלב הבתים של האירופה ליג

מכבי תל אביב פתחה הערב את שלב הבתים של האירופה ליג עם הפסד 5:1 מאכזב בהר הגעש של בשיקטאש. כבר אחרי שלוש דקות של משחק הוגו אלמיידה קיבל כדור מאחורי קו ההגנה הצהובה והקשית מעל גיא חיימוב אל הרשת החשופה. החלוץ הפורטוגלי הכפיל את התוצאה בדקה ה-29 וקבע את תוצאת המחצית למרות משחק טוב של שחקני מכבי תל אביב. שלוש דקות מפתיחת המחצית השנייה רועי קהת צימק את התוצאה אבל אאורליו (50), קורקמאז (52) ואדו (88) חתמו את תוצאת המשחק. בעוד שבועיים תארח מכבי תל אביב באצטדיון בלומפילד את דינאמו קייב, שסיימה הערב בתיקו 1:1 ביתי מול סטוק סיטי.

מאמן הקבוצה מוטי איוניר, שצפה במשחק מהיציע, נשמע אופטימי למרות ההפסד: "הכל פתוח בבית שלנו וצריך להסתכל קדימה למרות ההפסד. גם אנחנו וגם שאר הקבוצות שאיתנו בבית משחקות בשתי מסגרות. חשוב מאוד לשכוח מהמשחק הזה ולהרים את הראש. נלמד מהטעויות שעשינו. השחקנים שלנו, במיוחד הצעירים, צוברים ניסיון מהמשחקים האלה". שוער הקבוצה, גיא חיימוב, אמר בסיום: "תוצאה מאכזבת אבל יש חמישה משחקים באירופה ליג, נלמד מטעויות ונשתדל לא לחזור עליהם. אנחנו קבוצה צעירה שנמצאת בתהליך, אבל עכשיו כבר הראש של כולנו קשימה לקראת משחק הבית נגד סכנין ביום ראשון".

המשחק נפתח בהתלהבות רבה של המקומיים, כבר בדקה השלישית כדור ארוך של מהמט אאורליו חותך את הגנת מכבי תל אביב ומגיע להוגו אלמיידה שמקפיץ מעל חיימוב ומעלה את בשיקטאש ליתרון. מכבי תל אביב ניסתה להתאושש מהשער המוקדם והחלה להניע את הכדור. בדקה התשיעית כדור חופשי של מדוניאנין משלושים מטרים מגלח את משקוף השער. שתי דקות חולפות, כדור עומק של מדוניאנין מוצא את זיו מאחורי קו ההגנה אבל רושטו יוצא וקולט את הכדור. מהעבר השני, שחקני בשיקטאש חיפשו פעם אחר פעם את הוגו אלמיידה שלא היה מחוסה. דקה 16, חילופי מסירות של שחקני מכבי תל אביב נגמרו בשער של מונס דאבור, אך השער נפסל בטענת נבדל.

דקה 24, כדור חופשי של מנואל פרננדז מוצא את קורקמאז שנוגח סמוך לקורת השער של גיא חיימוב. דקה חולפת, מכבי תל אביב יוצא להתקפה מהירה מהאגף הימני, עומר ורד מתקדם עד לקצה הרחבה ומשאיר עקב ליואב זיו, האחרון בועט מ-16 מטרים וסוחט הדיפה מרושטו. דווקא כשהצהובים השתלטו על מרכז השדא ושיחקו טוב יותר, כדור ארוך נוסף מוצא את אלמיידה חופשי, החלוץ סוחט הצלה מחיימוב אבל ממשיך עם הראש אל הרשת. 2:0 לזכות בשיקטאש. גם אחרי השער השני שחקני מכבי תל אביב ביו דומיננטים יותר, שלטו יותר בכדור וניסו לייצר מצבים מסוכנים.

דקה 43 בשיקטאש יוצאת לאחת ההתקפות הבודדות שלה עם קווארסמה ופאביצ'ביץ' עושה את העבירה על סף הרחבה ורואה את הצהוב. סימאו מסובב את הכדור למרכז השוער וחיימוב הודף את הכדור ברגע האחרון. בדיוק כשהשעון הראה 45 דקות השופט שרק לסיום המחצית ושלח את הצהובים להתאושש בחדר ההלבשה. בפתיחת המחצית השנייה מכבי תל אביב ערכה חילוף כפול כשאלירן עטר וברק יצחקי נכנסו במקום מונס דאבור ושרן ייני. כבר אחרי שתי דקות דאבל פאס בין יתחקי לקולאוטי סוחט הצלה מהשוער רושטו. שתי דקות חולפות, אלירן עטר מקבל כדור קרן קצר ומגביה במדויק לראש של קהת ומשם לרשת. 2:1 לזכות בשיקטאש. עוד דקה חולפת, האריס מדוניאנין מבצע עבירה בצד הרחבה ורואה את הצהוב, מנואל פרננדס הגביה לראש של אאורליו והאחרון נגח את הכדור לרשת.

עוד שתי דקות חולפות, ריקארדו קווארסמה מתנהל עם הכדור בצד הרחבה, מגביה כדור מדויק לראש של קורקמאז והבלם נוגח את הרביעי של בשיקטאש. דווקא כששחקני מכבי תל אביב חשבו שהם חוזרים למשחק הגיעו שני שערים מהירים של הטורקים שסתמו את הגולל על התקוות של הצהובים. דקה 63 רועי קהת מקבל כדור מאחורי קו ההגנה ומעביר כדור לעטר שמוצא את הרשת, אבל גם הפעם השופט פוסל את השער בטענת נבדל. דקה אחר כך, אלמיידה משפשף כדור עם הראש אל הרשת של חיימוב, אבל גם הפעם השופט פוסל את השער בטענת נבדל.

המשחק נרגע, בשיקטאש הורידה את הרגל מהגז וגם שחקני מכבי תל אביב כבר התעייפו מהמאמץ הרב שהושקע במשחק. בדקה ה79 עומר ורד יוצא קדימה, עוצר התקפה מתפרצת של בשיקטאש בעבירה ורואה את הצהוב.שתי דקות לסיום המשחק, אדו שנכנס כמחליף מקבל כדור ארוך מעל קו ההגנה, מטעה את ניבאלדו ומגלגל את הכדור בקלות אל הרשת של חיימוב. בתום 92 דקות, מכבי תל אביב מסיימת את משחק הבכורה שלה בשלב הבתים עם הפסד 5:1 לבשיקטאש. בעוד שבועיים תארח הקבוצה את דינאמו קייב בתקווה לסיים עם תוצאה מעט יותר מוצלחת.