מכבי ת"א התאוששה מההפסד למכבי חיפה עם 0-1 של קולאוטי על בית"ר ירושלים בבלומפילד

מכבי תל אביב אירחה הערב את בית"ר ירושלים למשחק במסגרת המחזור ה-17 של ליגת העל. המשחק נערך באיצטדיון בלומפילד, לעיני יציעים מלאים ב12,878 אוהדים. שער 11 נותר סגור בעקבות העונש שהוטל על מכבי ת"א על ידי ההתאחדות. לאחר 78 דקות ללא שערים, רוברטו קולאוטי כבש את שער הניצחון לזכות מכבי ת"א מבישול של מאור בוזגלו. את המשחק ניהל איציק עובדיה ששימש כמאמן זמני, ובמשחק הבא יחליף אותו מוטי איווניר מאמן הקבוצה החדש. הניצחון משאיר את מכבי ת"א במקום השלישי בטבלה עם 32 נק'. מעליה נמצאות הפועל ת"א עם 38 נקודות ומכבי חיפה עם 40 נק'.

מכבי ת"א הגיעה למשחק לאחר הפסד למכבי פתח תקווה שבעקבותיו הודחה מגביע הטוטו. למשחק גביע הטוטו קדם משחק הליגה נגד מכבי חיפה בקרית אליעזר, וגם שם מכבי ת"א יצאה ללא נקודות. במפגשה הראשון העונה עם בית"ר ירושלים, מכבי ת"א ניצחה 1-0 משער של האריס מדוניאנין. בית"ר ירושלים הגיעה למשחק לאחר תיקו ללא שערים נגד מכבי נתניה. בית"ר קיוותה לחזור לכבוש, אך משחק ההגנה של מכבי ת"א והשוער לירן שטראובר מנעו זאת מהם. טרם המשחק קראו שחקני שתי הקבוצות אמנה להפסקת הגזענות במגרשים, כנהוג העונה במגרשים. בנוסף העניקו במכבי ת"א זר פרחים למושיקו מישאלוב, ששרת נאמנה במשך שנים רבות את המועדון והיום משחק בקבוצת בית"ר ירושלים.

איציק עובדיה אמר לאחר המשחק: "זה בהחלט לא היה קל. עבר עליי ועל הקבוצה שבוע קשה. זה היה הניצחון הכי עצוב בחיים שלי. הגענו טעונים מאוד בגלל השינוי בעמדת המאמן, החוסר הוודאות והמשחק הלא כל כך מחמיא בגביע הטוטו. שחקנים עשו את זה בעצמם ובאו חדורי מוטיבציה כדי להוכיח שלמכבי ת"א יש מה למכור. מגיעות להם כל המחמאות, אני גאה בהם. מה שראיתם פה זו לא עבודה שלי, זו עבודה של השחקנים ושל יוסי (מזרחי) ואבי (נמני) מתחילת העונה. עכשיו יהיה לי קצת יותר זמן לבנות שלי ואני אמשיך בדרכי. אני חושב שקיבלתי החלטה מאוד קשה. מחד, להיות לויאלי לצוות שלי. מצד שני, להיות לויאלי למועדון ואני מקווה שהכל יסתדר כדי שאני אוכל לצאת לדרכי". גל אלברמן דיבר גם הוא: "אני חושב שזאת הדרך היחידה שאנחנו יכולים להוציא את הקבוצה מהבוץ, הראינו כדורגל טוב. אני לא חושב שהיו חיכוכים בחדר ההלבשה, נעשתה מהפכה אצלנו. צריך להוביל את הקבוצה קדימה".

מחצית ראשונה: המשחק נפתח באיצטדיון בלומפילד לעיני 12,878 אוהדים. בדקה ה-7 ראנגלוב בעט כדור עוצמתי מרחוק אך הכדור חלף ליד המסגרת. בדקה ה-11 הכדור הגיע לעטר לאחר זריקת חוץ, עטר הגביה, הגנת בית"ר הרחיקה ועל הריבאונד זיו השתלט ובעט מזווית קשה החוצה. הלחץ של מכבי המשיך ובדקה ה-23 לאחר התקפה מתפרצת של מכבי, ראנגלוב מסר כדור מצוין לאלירן עטר שמול השוער בעט לשמיים והחמיץ הזדמנות נהדרת. בדקה ה-19 מכבי ניסתה שוב בהתקפה מתפרצת, והפעם הכדור הגיע להאריס מדוניאנין שסובב כדור עוצמתי מ-16 מטרים אך הרוש זינק והציל. עד לסיום המחצית שתי הקבוצות הציגו משחק פאסיבי ולא הגיעו למצבים מסוכנים.

מחצית שניה: בתחילת המחצית השניה מכבי ביצעה חילוף- רוברטו קולאוטי נכנס לשחק במקומו של דימיטאר ראנגלוב. בדקה ה-53 התקפה טובה הגיעה אל אלירן עטר שמזווית קשה הפציץ את המסגרת אך הרוש הדף. בדקה ה-69 כדור קרן הגיע לראשו של ניבאלדו, אך הנגיחה חלפה ליד הקורה. בדקה ה-78 מכבי סוף סוף הצליחה לכבוש: בוזגלו הרים כדור נהדר מאגף ימין, הרוש הדף לא טוב ורוברטו קולאוטי הצליח לדחוק פנימה. 1-0 למכבי ת"א!. בדקה ה-86 התקפה מתפרצת מצאה את בוזגלו חופשי לבעיטה ליד השער, אך בוזגלו השתהה ובעט בעיטה חלשה לידיו של הרוש. בדקה ה-93 מכבי ניצלת משוויון דרמטי: עמית בן שושן הרים כדור נהדר לראשו של ברוכיאן שנגח לא טוב ושטראובר הצליח להציל. מכבי ת"א ניצחה ניצחון מצוין לאחר ששלטה במשחק באופן מוחלט.