פנדל של עטר בתוך תוספת הזמן שלח את הקבוצות להארכה ופנדלים, בסיומם הצהובים הודחו אחרי החמצות של סבן ושקל

מכבי תל אביב הודחה הערב ממפעל גביע הטוטו אחרי 1-1 בתום 120 דקות ו- 4-2 בבעיטות ההכרעה מ-11 מטרים. הצהובים עלו בהרכב חסר מאד, כאשר לאורך מרבית שלבי המשחק הצהובים התגוננו והעבירו כדורים ארוכים לאלירן עטר ומוסא קונאטה בהתקפת הקבוצה. הצהובים נאלצו להסתדר ללא תום מנשרוב שהורחק אחרי פגיעה ללא כדור בשחקן מכבי פתח תקווה. כעת הצהובים התפנו למשחק הליגה ביום שני הבא נגד בני יהודה, במסגרת המחזור ה-10 בליגת העל.

בניגוד לאוירה המנומנמת ששררה באצטדיון רמת גן, המשחק נפתח בקצב טוב וכבר בדקה הרביעית המארחים עלו ליתרון. הגבהה של מריו קרוויץ' מהאגף השמאל מצאה את חגי גולדנברג לא מכוסה ומחמישה מטרים הקשר הצעיר הכניע את ברק לוי. השער המוקדם הכניס את הצהובים למשחק ותשע דקות מהפתיחה קהת שחרר בעיטה טובה שחלפה מעל המשקוף. שתי דקות חולפות ואלירן עטר ניסה את מזלו מ-16 מטרים אחרי התקפה טובה של הצהובים. לאורך מרבית שלבי המשחק שחקני מכבי תל אביב היו עדיפים, אך התקשו לאיים על השער של לירן שטראובר. דקה לתום המחצית הראשונה עטר כבר חלף על פני שוער מכבי פתח תקווה, אבל בעט מזווית קשה לידיים של השוער. בתום 45 דקות ראשונות של כדורגל הצהובים יורדים בפיגור 1:0.

המחצית השנייה נפתחה בעצלתיים, שחקני מכבי תל אביב התקשו לפתח את המשחק הרגיל שלהם ובדקה ה-57 איוניר ערך חילוף כפול בתקווה לעורר את המשחק. תום מנשרוב נכנס להופעת בכורה בהרכב מכבי תל אביב במקום מושיקו לוגסי ומוסא קונאטה נכנס במקום דיאא סבע. למרות החילופים מרבית המשחק התנהל במרכז המגרש וההזדמנות הראשונה לכיבוש הגיע רק בדקה ה-70 אחרי שאלי זיזוב בעט מתוך הרחבה כדור לא מדויק שחלף מעל השער. שתי דקות אחר כך עטר ניסה את מזלו מפינת הרחבה, אבל גם הבעיטה שלו לא היתה מדויקת. השעון לא שיחק לטובת הצהובים ורבע שעה לסיום איוניר ערך את החילוף השלישי שלו כשיגיל ביטון זכה גם הוא להופעת בכורה במקום רחמים צ'קול. שמונה דקות לתום ההתמודדות, מתפרצת של הצהובים עברה דרך אלירן עטר, שהכניס לזיזוב כדור בתוך הרחבה, אבל הבעיטה של הקשר נהדפה לקרן. שלוש דקות חולפות וגם עומרי שאקל מקבוצת הנוער זכה להופעת בכורה, כשנכנס במקום אלי זיזוב.

דקה לתום ההתמודדות תום מנשרוב פגע ללא כדור בויקטור מרעי וראה את הכרטיס האדום. שופט המשחק לא ריחם על מאות הצופים תחת הגשם השופט והוסיף ארבע דקות תוספת זמן. שניות לסיום תוספת הזמן, יואב זיו הוכשל ברחבה ושופט המשחק שרק לכדור עונשין. אלירן עטר הניח את הכדור על הנקודה הלבנה ושלח את שתי הקבוצות להארכה. בפתיחת ההארכה איוניר ערך את החילוף הרביעי כשויתר על מונס דאבור שהתעייף והכניס את בלם קבוצת הנוער אושר אבו. המארחים ניצלו את העובדה שמכבי תל אביב נשארה בעשרה שחקנים והשתלטו על מרכז השדה. למרות השליטה המדומה של המארחים לא נרשמו מצבים מסוכנים ליד השער של ברק לוי, כשמנגד הצהובים התבססו על כדורים ארוכים לעטר וקונאטה שהתקשו מול ההגנה של שחקני פתח תקווה. המחצית השנייה של הארכה נמשכה באותו הקצב של זאת שקדמה לה, כשעייפות השחקנים באה לידי ביטוי בכל מהלך.

שחקני פתח תקווה המשיכו להיות דומיננטים וחמש דקות לתום ההארכה ציון צמח קיבל כדור תוך כדי תנועה ובעט כדור שטוח בסמוך לקורה. דקה חולפת, אוזן מקבל מדני פרדה בפינת הרחבה ובעט כדור חזק שנהדף מצוין על ידי ברק לוי. עוד דקה חולפת, הלחץ של המקומיים נמשך ובעיטה של סנסוני מתוך הרחבת נעצרת בגופו של קונאטה. דווקא בדקות הסיום היה ריח של שער באויר, אבל שחקני מכבי פתח תקווה לא ניצלו את ההזדמנויות שניתנו להם. בדקה ה-120 עטר קיבל כדור משקל, הטעה את המגן ובעט מ-16 כדור שנקלט בידיים של שטראובר. בתום 120 דקות של משחק ועוד שתיים נוספות של תוספת זמן שתי הקבוצות ניגשו לבעיטות העונשין מ-11 מטרים.

בעיטות ההכרעה מהנקודה הלבנה:

קלמי סבן בועט את הראשון אבל שטראובר הודף, מנגד אורי אוזן שולח את הכדור לרשת.

יואב זיו בועט את הכדור לחיבורים, אבל גם גנון שעושה 2:1 לזכות המארחים.

אורי כהן כובש את הבעיטה השלישית, אבל כך גם שי מימון, 3:2 לזכות המארחים.

עומרי שאקל בועט את הכדור למשקוף השער, ציון צמח כובש ומדיח את מכבי תל אביב.

בסיום, מכבי תל אביב נפרדת ממפעל גביע הטוטו וכעת תתרכז במשחק הליגה הקרוב נגד בני יהודה, ביום שני