אחרי מחצית ראשונה מאופסת רוברטו קולאוטי (47) פרץ את ההגנה של האורחים והעניק לצהובים את המקום הראשון בליגה

מחזור אחד בלבד בו ראו שחקני מכבי תל אביב את היריבה העירונית מוליכה את הטבלה, הספיק לצהובים בשביל להחזיר לרשותה את הפסגה. החניכים של איוניר עבדו קשה, הניעו כדור בסבלנות ושתי דקות מפתיחת המחצית השנייה הצליחו לפרוץ את ההגנה הצפופה של מכבי פתח תקווה. מוטי איוניר הכניס את דור מיכה בפתיחת המחצית השניה והאחרון החזיר לו עם בישול לראש של קולאוטי. אחרי תשעה מחזורים הצהובים מוליכים את טבלת ליגת העל עם שתי נקודות יתרון על היריבה העירונית ושבע נקודות על האלופה. ביום רביעי תפגוש את הקבוצה שוב את מכבי פתח תקווה, הפעם באצטדיון רמת גן במסגרת רבע גמר גביע הטוטו.

מאמן מכבי תל אביב אמר בסיום: "כשאתה מאמן מועדון כמו מכבי ת"א אם אתה רוצה או לא רוצה יש לחץ. כל פעם אומרים על מישהי אחרת שהיא הכי טובה, החוכמה היא לשמור על הדרך. יהיו ימים יותר טובים ופחות טובים. היתה לנו ירידה אחרי פתיחת עונה מצוינת, אני מקווה שהניצחון על מכבי פ"ת הוא סימן לחזור חזרה. המשחקים באירופה ובארץ סוחטים את השחקנים, עובדה שחיפה הפסידה, שהפועל הפסידה ושאנחנו ניצחנו בשיניים. לשמחתי עברנו את זה בשלום".

כבר מרגע השריקה לפתיחת המשחק שחקני מכבי תל אביב השתלטו על מרכז השדה והחזיקו בכדור באופן אבסולוטי. שחקני מכבי פתח תקווה נסוגו לשטח המגרש שלהם והשאירו את טל בן חיים בודד בחצי המגרש של הצהובים. למרות השליטה והלחץ המדומה, ההזדמנות הראשונה במשחק הגיעה רק אחרי רבע שעה עם נגיחה של קולאוטי מעל השער של שטראובר. שתי דקות אחר כך גם האורחת הגיעה להזדמנות הראשונה, אחרי פריצה טובה של קרוויץ' שהסתיימה עם בעיטה של קבהא מ-17 מטרים בסמוך לקורה. בדקה ה-22 ישראלביץ' קיבל כדור מקונאטה על קו ה-16, הסתובב ובעט בעיטה חלשה שנעצרה בידיים של שטראובר, שתי דקות חולפות ורפי דהן ירה כדור חזק שטס מעל משקוף השער. בדקה ה-35 כדור חופשי לזכות מכבי פתח תקווה מאגף ימין מוצא את הראש של רוברטו קולאוטי וננעץ במשקוף השער. 8536 הצהובים ביציעים לא הפסיקו לדחוף את השחקנים על כר הדשא אבל כל הניסיונות של שחקני מכבי תל אביב התקשו לפרוץ את ההגנה הצפופה של האורחים. בתום ארבעים וחמש דקות ראשונות, בתוספת דקה אחת של תוספת זמן, שתי הקבוצות ירדו להפסקה ללא שערים.

בפתיחת המחצית השנייה איוניר הכניס לכר הדשא את דור מיכה והאחרון החזיר לו כבר אחרי שתי דקות של משחק. מיכה קיבל את הכדור בפינת הרחבה אחרי הרמה טובה של ורד, הקשר הצעיר הגביה את הכדור אל רוברטו קולאוטי שהחליק עם הראש לרשת. 1:0 לזכות מכבי תל אביב, המצור של מכבי פתח תקווה נפרץ. שמונה דקות אחר כך, מגן מכבי תל אביב אורי כהן, שעשה בכורה טובה לעונה הנוכחית, נפצע וקלמי סבן נכנס במקומו. מכבי תל אביב השתחררה והחלה להיות מסוכנת יותר, בדקה ה-56 קולאוטי הכניס כדור לקונאטה שבעט מ-18 מטרים בסמוך לקורהדור מיכה המחליף נראה פעלתן במיוחד והלחץ של שחקני מכבי תל אביב על הגנת האורחים הלך והתגבר. מיכה, מדוניאנין וקונאטה ניסו את מזלם מרחוק אבל לא מצאו את מסגרת השער של לירן שטראובר. בדקה ה-69 מתפרצת יפייפיה של הצהובים נסתיימה עם עוד כדור מעל השער, אחרי בעיטת וולה של מונס דאבור מעשרה מטרים. שתי דקות אחר כך, קרן של מדוניאנין מצד שמאל מוצאת את הראש של קונאטה אבל הכדור נהדף מקו השער. המשחק של הצהובים שטף ושחקני מכבי פתח תקווה התקשו לפתח התקפות, מנגד היתרון של הצהובים היה שביר ואיוניר שב וביקש מהשחקנים להגביר את הלחץ ולכבוש את השני.

האורחים לקחו יוזמה והחלו לצאת קדימה במטרה להשיג את השוויון במשחק, בזמן שהצהובים ביקשו להניע את הכדור בסבלנות ולצאת להתקפות מהירות. בדקה ה-87 דור מיכה סיים התקפה מתפרצת בבעיטה מ-18 מטרים שנעצרה בידיים של שטראובר. איתן תבריזי הוסיף ארבע דקות במהלכן הצהובים איבדו הזדמנות טובה להכפיל את היתרון, אחרי שקונאטה החמיץ מזווית קשה. מנגד, נפילה של טל בן חיים ברחבת הצהובים לא נשרקה והצהובים ניצחו את המשחק. אחרי מחזור אחד מחוץ לפסגה, הצהובים מנצלים את ההפסד של הפועל תל אביב בשביל לחזור למקום הראשון.