המארחים קבעו את תוצאת המשחק כבר אחרי 32 דקות משערים של ג'ונס, ג'רום ושוטון

אחרי שצברו נקודה בודדה בשני המחזורים הראשונים של האירופה ליג, שחקני מכבי תל אביב עמדו בפני משוכה לא פשוטה עם משחק חוץ קשה נגד סטוק סיטי. המקומיים כבשו שלושה שערים לרשת מכבי תל אביב כבר אחרי 32 דקות וקבעו את תוצאת ההתמודדות. הצהובים התקשו להתמודד עם העוצמה של שחקני החלק הקדמי של סטוק והמשחק נגמר עוד לפני שהוא התחיל. קמרון ג'ונס הורחק דקתיים לתום המחצית, מה שהעניק לצהובים את השליטה במשחק בפתיחת המחצית השנייה, אבל לא התבטא בשערים. מנגד, יואב זיו הורחק גם הוא בדקה ה-62 אחרי שפגע בקוון עם הנעל. בעוד שבועיים הקבוצות ייפגשו שוב, הפעם באצטדיון בלומפילד, בתקווה שגם התוצאה תתהפך.

בסיום המשחק אמר מאמן הקבוצה מוטי איוניר: "נפלנו בדיוק במקומות שידענו שסטוק חזקה ושיהיה לנו קשה להתמודד איתם – המצבים הנייחים, קרנות והוצאות חוץ. לצערי הרב ספגנו שני שערים כבר בתחילת המשחק, שבעצם הכריעו את המאבק. אין לי ספק שהשחקנים עשו כל שביכולתם להתמודד מול אחת הקבוצות הפיזיות באירופה, ששייכת לליגה הטובה באירופה. אנו עדיין לא מספיק טובים לרמה הזאת, אבל אני בטוח שבבלומפילד נהווה יריב שקול".

מכבי תל אביב פתחה את המשחק לקול שירתם של כ-500 אוהדים צהובים שעשו את כל הדרך בשביל לתמוך בקבוצה. בדקה ה-11 כדור חוץ של שאטון מצא את קמרון ג'רום, החלוץ נגח למשקוף, סחט הצלה מחיימוב אחרי נגיחה נוספת ושרן ייני הרחיק לפני שג'ונס הגיע. דקה חולפת, כדור הקרן מצא את הראש של קנווין ג'ונס וננעץ ברשת של הצהובים. 1:0 לזכות סטוק סיטי. אחרי השער סטוק השתלטה על מרכז השדה והגבירה את הלחץ על קו ההגנה של מכבי תל אביב, בדקה ה-24 כדור חופשי מצד ימין מצא את הראש של קמרון ג'רום והחלוץ הצעיר הכפיל את התוצאה. 2:0 לזכות סטוק סיטי.

בדקה ה-29 מכבי תל אביב הגיע להזדמנות הראשונה במשחק, קונאטה קיבל כדור טועה לבד בפינת הרחבה אבל התמהמה לפני שבלם סטוק שלח את הכדור לקרן. מנגד, נגיחה של אתרינגטון חותכת את כל ההגנה של מכבי תל אביב ומגיע לג'רום, שחולף על פני חיימוב, משתלט על הכדור ומעביר לשאטון שמגלגל לרשת. 3:0 לזכות סטוק סיטי. האדומים לבנים המשיכו לתקוף בחמת זעם ולמזלה של מכבי תל אביב ג'רום וג'ונס החמיצו ממצבים קורצים. שלוש דקות לתום המחצית הראשונה עטר סימן לספסל שהוא לא יכול להמשיך בגלל פציעה ורוברטו קולאוטי נכנס במקומו. לא חולפות שניות ספורות, כובש השער השני קמרון ג'ונס פוגע ללא כדור ביואב זיו, רואה את הצהוב השני ומורחק מכר הדשא. בתום 45 דקות ראשונות מכבי תל אביב יורדת בפיגור שלושה שערים וסטוק יורדת מהמגרש בשחקן פחות.

בפתיחת המחצית השנייה סטוק נסגה לאחור בגלל החיסרון המספרי ומכבי תל אביב החלה להניע את הכדור ולשלוט בקצב המשחק. דווקא בדקות הטובות של הצהובים יואב זיו איבד את הראש וראה את הכרטיס האדום. עשר דקות מפתיחת המחצית השנייה, יואב זיו איבד כדור לשחקן סטוק סיטי, כתוצאה מהתיקול זיו ניער ופגע בקוון כתוצאה מכך. הקוון סימן לשופט המשחק, ששלף לזיו את האדום והשאיר את שתי הקבוצות בעשרה שחקנים. בדקה ה-64 סאבו פאביצ'ביץ' לא יכול היה להמשיך, אולי זכר לפציעה הארוכה אותה הוא סחב, ועומר ורד עלה לשחק במקומו.

אחרי ההרחקה של זיו המשחק קצת נרגע, מכבי הוסיפה להחזיק בכדור אך מיעטה לייצר מצבים באזור המסוכן של סטוק. המשחק התנהל רובו בשטח המגרש של סטוק ובדקה ה-75 מסירה לא מדויקת של ורד מצאה את קונאטה לא מכוסה ברחבה והסנגלי בעט חזק מעל השער. דקה חולפת, גדי כרמלי עורך את החילוף האחרון של הצהובים כשדור מיכה נכנס לשחק במקום גיז'רמו ישראלביץ'. בדקה ה-83 פלאסיוס, שנכנס כמה דקות קודם, הכניס עומק לג'ונס והחלוץ סחט עצירה מגיא חיימוב. עד לסיום המשחק לא נרשמו מצבים מסוכנים ליד שני השערים ומכבי תל אביב ירדה מנוצחת גם אחרי ארבע דקות תוספת זמן.