הצהובים נפרדו מהמסגרת האירופית עם 3-3 מטורף מול תשעה שחקנים של דינמו קייב

שחקני מכבי תל אביב נפרדו הערב מהמסגרת האירופית עם תיקו 3-3 מטורף נגד תשעה שחקנים של דינמו קייב. אחרי מחצית ראשונה חלשה ופיגור בן שני שערים, הצהובים יצאו למחצית השנייה כמו מלוע של תותח, כבשו שלושה שערים תוך חצי שעה ורק שער של אולה גוסב עשר דקות לסיום מנע מהם שלוש נקודות ראשונות במפעל. בתום משחקי שלב הבתים הצהובים אוחזים במאזן של שתי תוצאות תיקו מול דינמו קייב וארבעה הפסדים, שניים למובילת הבית בשיקטאש ושניים לסטוק סיטי.

מאמן מכבי תל אביב ניר לוין לא הסתיר את האכזבה שלו בסיום: "אנחנו בהחלט מאוכזבים מהתוצאה מכיוון שהצלחנו לחזור למשחק ולהוביל מול תשעה שחקנים ובכל זאת לא ניצחנו, מה עוד שהגענו לעוד מספר מצבים והיתה לנו הזדמנות מצוינת לנצח את המשחק הזה". המאמן המשיך: "במחצית הראשונה שיחקנו רע מאד, אבל במחצית השניה התחלנו טוב, יצאנו קדימה ויזמנו, הכרטיס האדום גרם לזה ששלחנו יותר שחקנים קדימה והצלחנו לייצר הזדמנויות. לקראת הסוף שלחנו הרבה שחקנים קדימה מתוך מטרה להכריע את המשחק, ביצענו חילופים התקפיים ונוצר משחק מאד מוזר עם הזדמנויות בשני הצדדים". לסיום הוסיף לוין: "אני רוצה לנצל את ההזדמנות להודות לאנשי קייב על האירוח, מאד נהנו, אנחנו מאחלים לכם יורו מוצלח בקיץ הקרוב ובהצלחה בליגה לדינמו קייב".

שחקני מכבי תל אביב פתחו את המשחק עם הרבה מאד התלהבות ולחץ גבוה בשטח המגרש של דינמו קייב. כבר בדקה השנייה התקפה מסודרת של שחקני הצהובים הסתיימה בבעיטה חזקה של משה לוגסי מ-25 מטרים לידיים של השוער. שתי דקות חולפות וגם המארחים מסיימים התקפה עם בעיטה ראשונה של אולה גוסב לידיים של גיא חיימוב. שחקני דינמו קייב נכנסו למשחק עם בעיטות של בראון ואלייב לידיים של חיימוב.אחרי עשר דקות של כדורגל אלברמן הכשיל את גוסב בסמוך לרחבה של הצהובים, אלכסנדר אלייב סובב את הכדור החופשי לתוך רחבת החמש ולאנדרו אלמיידה נגח מקרוב לרשת של חיימוב. 1-0 לזכות דינמו קייב.

שחקני דינמו קייב השתלטו לחלוטים על מרכז השדה והכתיבו את קצב המשחק, שש דקות מהשער של אלמיידה הם גם הכניעו את חיימוב בפעם השנייה. התקפה מתפרצת טובה של אלייב מצאה את בטאו לא מכוסה בכנף שמאל, המגן העביר רוחב לאולה גוסב שנעץ מקרוב את הכדור ברשת של הצהובים. 2-0 לזכות דינמו קייב. משחק האגפים של קייב הביך את הגנת מכבי תל אביב כמעט בכל התקפה ובדקה ה-24 בראון החמיץ מקרוב אחרי כדור רוחב של אלמיידה. בראון המשיך לסכן את השער של חיימוב בעוד שהצהובים התקשו לייצר הנעת כדור מסודרת בחצי השעה הראשונה של המשחק. בשלב הזה התגלגלה הידיעה שסטוק סיטי עלתה ליתרון מול בשיקטאש ובמצב העניינים הקיים האוקראינים היו זקוקים לעוד שני שערים בשביל להעפיל מהמקום השני.

חמש דקות לתום המחצית מתפרצת של מכבי תל אביב הצליחה להביך את הגנת המארחים, אחרי שמיכה מצא את עטר ללא כיסוי, החלוץ כבר חלף על פני השוער והוציא רוחב שלא הגיע לקונאטה. מנגד, אלייב וגוסב החמיצו ממצבים קורצים בתוך הרחבה של מכבי תל אביב ובתום דקה של תוספת זמן הקבוצות ירדו להפסקה. המחצית השנייה נפתחה בצורה דרמטית, דקתיים מהפתיחה עטר קיבל מלוגסי כדור שחותך את כל קו ההגנה, החלוץ עושה את דרכו אל השער ומוכשל מרגלי אלמיידה שרואה את האדום. גל אלברמן ניגש לבעוט את הכדור הנייח, הכדור פגע בחומת השחקנים האוקראינים והגיע לעומר ורד שבעט מקרוב לרשת העליונה של המארחת.

הדרמה נמשכה, בדקה ה-54 ניבאלדו עצר את גרמאש בעבירה וראה את הצהוב, ירמולנקו ולוגסי התעמתו על הכדור ויצרו מהומה במהלכה קאצ'רידי חנק את ייני וראה את האדום. דינמו קייב נותרה בתשעה שחקנים ושחקני מכבי תל אביב התחילו ללחוץ. היתרון המספרי של מכבי תל אביב התבטא בשליטה אבסולוטית של הצהובים במרכז השדה, אחרי שעה של כדורגל עטר השאיר את קונאטה במצב מצוין אבל הסנגלי בועט כדור חד שחולף ליד הקורה. שתי דקות חולפות והלחץ גם הניב את השוויון, עטר נכנס עם הכדור מהאגף למרכז השדה, הרים את הראש ובעט כדור חזק לפינת השער של דינמו קייב.

ניר לוין ערך צמד חילופים והכניס את מונס דאבור ואלי זיזוב במקום משה לוגסי ודור מיכה בהתאמה. רבע שעה אחרי שנכנס דאבור חטף כדור מגרמאש, חדר לרחבת דינמו קייב וגלגל לפינת השער. מכבי תל אביב מבצעת מהפך ענק ועולה ליתרון לראשונה בשלב הבתים של האירופה ליג. המשחק המטורף נמשך, קונאטה ואלברמן ניסו את מזלם מחוץ לרחבה ומנגד המארחים חיפשו את השוויון. עשר דקות לתום המשחק גוסב התקדם עם הכדור לעבר רחבת מכבי תל אביב, קיבל בנגיעה ממילבסקי ובעט מקרוב לרשת העליונה של גיא חיימוב.

המשחק המשוגע הוליד התקפות משני צידי המגרש, בדקה ה-83 הנעת כדור נהדרת של מכבי תל אביב הסתיימה בבעיטה של עומר ורד מפינת הרחבה, אבל הכדור נהדף לקרן. זיזוב לקח את כדור הקרן ומצא את הראש של קונאטה שנגח לידיים של השוער. שלוש דקות לסיום חיימוב כבר נכנע לכדור חופשי אדיר של אלייב משלושים מטרים, אבל הכדור ננעץ רק במשקוף. השופט הוסיף חמש דקות תוספת זמן ושתי דקות אחרי הזמן החוקי מתפרצת יפה של אלייב הסתיימה בבעיטה אדירה של גוסב בסמוך לקורה של חיימוב. מהעבר השני זיזוב מכניס כדור נהדר לעטר שבועט סמוך לקורה. בתום חמש דקות של תוספת זמן הצהובים חותמים את הקמפיין האירופי עם המקום הרביעי ושתי נקודות.