רביבו (28) וקולה (57) ניצלו טעויות בהגנה הצהובה, עטר (45) השווה זמנית מהנקודה

לאחר שקטעה את רצף ההפסדים הלא נעים והשיגה בשבוע שעבר ניצחון ליגה ראשון לאחר שישה משחקים יצאה מכבי תל אביב למשחק חוץ קשה באשדוד. המקומיים החזיקו לפני המשחק במאזן הביתי הטוב ביותר בליגה עם שבעה ניצחונות והפסד בודד. מנגד מכבי תל אביב השיגה את ניצחון החוץ האחרון שלה אי שם במחזור השישי, לפני שלושה חודשים בדיוק בבאר שבע. לצערו של ניר לוין, במשחקו השלישי בקדנציה השלישית שלו כמאמן מכבי תל אביב הסטטיסטיקה לא התיישרה ונשארה לצד מ.ס אשדוד. המקומיים הוכיחו שלא במקרה הם הגיעו למשחק הזה כפייבוריטים ולמרות משחק לא גדול שלהם ניצלו חולשה של שחקני מכבי תל אביב כדי להשאיר לעצמם את הנקודות.

כבר בדקה הראשונה של המשחק יצאה מ.ס אשדוד קדימה אך כדור הרוחב המסוכן של בן בוטבול לא מצא כתובת למזלה של הגנת מכבי תל אביב. הצהובים של ניר לוין הצליחו להשתלט מעט על המשחק אך בדקה ה-14 שוב היו אלה המקומיים שניסו לכבוש עם בעיטה מחוץ לרחבה של אדיר טובול שהחטיא במעט את המסגרת. המשחק המשיך להתנהל בקצב איטי ורגוע עד אשר הגיע רגע אחד של הירדמות בהגנת מכבי תל אביב בדקה ה-28. דוד רביבו ניצל את הרגע הזה בכדי לכבוש מקרוב את השער הראשון במשחק לאחר כדור רוחב חד ומהיר אדיר טובול. שתי דקות לאחר מכן רביבו היה קרוב להבקיע את השני שלו אך ברק לוי התעופף והדף בעיטה חזקה שלו מחוץ לרחבה.

חלוץ מ.ס אשדוד, עידן שריקי קינא בחברו רביבו החל לסכן גם הוא שערו של ברק לוי פעמיים תוך שתי דקות. בשני המקרים ברק לוי יצא עם ידו על העליונה כאשר בהזדמנות השנייה של שריקי, בדקה ה-36 הוא עצר בצורה מצוינת את שריקי שהגיע מולו. רק בדקה ה-42 הגיעה הבעיטה הראשונה המסוכנת של מכבי תל אביב כאשר גיז'רמו ישראלביץ ניסה את מזלו מחוץ לרחבה עם בעיטה שחלפה סמוך לקורה של אופיר מרציאנו. מחצית ראשונה אנמית למדי של התקפת מכבי תל אביב לעומת התקפת מ.ס אשדוד שהייתה פעילה וחשפה לא מעט חורים בהגנה של הצהובים עמדה להסתיים ביתרון למקומיים עד הדקה ה-45. דקה אחרונה סוערת הייתה במחצית הראשונה כאשר מצד אחד טענת פנדל של אשדוד התבטלה עקב נבדל ומיד בצד השני קיבלה מכבי תל אביב פנדל משלה. מוסא קונאטה הוכשל על ידי שוער אשדוד, מרציאנו שקיבל רק כרטיס צהוב ואלירן עטר כבש והוריד את הקבוצות למחצית בתוצאה 1:1 שלמען האמת עושה חסד עם שחקני מכבי תל אביב.

בתחילת המחצית השנייה המשחק התאזן מעט והצהובים הראו יותר ביטחון בצד ההתקפי וניסו ליזום וליצור הזדמנויות ליד שער המארחים. שתי דקות מפתיחת המחצית יצחקי טען לפנדל נוסף אך אסף קינן לא ראה הכשלה ומכבי תל אביב המשיכה ללכת קדימה אך כמו במחצית הראשונה, שוב בניגוד למהלך המשחק הגיע רגע של חוסר אונות בהגנת הצהובים בדקה ה-57. קרן מסובבת של דוד רביבו גרמה לבלבול ברחבה ולפני שמישהו משחקני מכבי תל אביב הספיק להגיב הגיח החלוץ הזמבי של מ.ס אשדוד, רוג'רס קולה ובעט מקרוב חזק לרשת של ברק לוי. דקות סבירות של מכבי תל אביב הסתיימו בשער קל מדי של מ.ס אשדוד שהכניס את הצהובים להלם מסוים והפעולות בחלק ההתקפי חזרו להיות לא מדויקות. לאחר השער של מ.ס אשדוד הקבוצה של יוסי מזרחי קיוותה לשמור על היתרון הקטן בתוצאה, הלכה אחורה ונתנה למכבי תל אביב ללחוץ אותה לשערה.

עד הדקה ה-74 לא נרשם שום מצב מסוכן עד לבעיטה שטוחה ולא מדויקת של המחליף קולאוטי מחוץ לרחבה. גם דור מיכה נכנס בשלהי המחצית השנייה בניסיון להביא את השינוי המיוחל שיעניק למכבי תל אביב לפחות נקודה אחת במשחק די חלש שלה. למרות שמ.ס אשדוד כלל לא יצאה קדימה ברבע השעה האחרונה של המשחק והזמינה התקפות מצד מכבי תל אביב הצהובים עדיין לא הצליחו לייצר סיכון ממשי של השער. רק בדקה ה-90 הגיע כדור תועה לרגליו של ברק יצחקי שבעט החוצה ממצב קורץ באזור נקודת ה-11. גם חמש דקות של תוספת זמן לא עזרו למכבי תל אביב שכבר בשלב זה של העונה ספגה את הפסדה השביעי העונה ונשארה במקום השמיני בטבלה, הרחק מחלומות על אליפות. למזלם של הצהובים, ביום רביעי הקרוב יש להם הזדמנות פז להתאושש במשחק בית מול הפועל ראשון לציון אך לפי היכולת היום, זה ממש לא יהיה קל.