למרות יכולת לא גבוהה, הצהובים ניצלו את הנאיביות של שחקני ראשון לציון בשביל לחזור לנצח

לאחר שספגה את הפסדה השביעי העונה ביום ראשון מול מ.ס אשדוד קיבלה מכבי תל אביב הזדמנות נוספת להחזיר לעצמה את הביטחון עם ניצחון במשחק בית מול הפועל ראשון לציון. האורחים לא ניצחו משחק ליגה מאז המחזור השני ובמשחק הקודם בין שתי הקבוצות העונה שנערך במחזור השלישי נכנעה הקבוצה מעיר היין בביתה, 0:2 למכבי תל אביב. הצהובים של ניר לוין קיוו לשחזר את ההישג ולמרות רגעים לא מעטים במשחק בהם ראשון לציון שלטה ולחצה יצאו שחקני מכבי תל אביב עם ידם על העליונה לאחר ניצחון 1:3.

ביציעים נרשמה נוכחות מעט דלילה מהרגיל, 6352 צופים ליתר דיוק, גם עקב האכזבה מיכולת הקבוצה בתקופה האחרונה וגם ככל הנראה עקב מזג האוויר הקר. אלו שכן הגיעו ראו הזדמנות ראשונה למכבי תל אביב בדקה ה-10 עם כדור רוחב של אלירן עטר מצד שמאל שמצא את יצחקי במצב נוח בתוך הרחבה אך הבעיטה שלו נהדפה לקרן. קצב המשחק היה איטי למדי בפתיחה ושתי הקבוצות לא הצליחו להניע כדור בצורה מסודרת. בדקה ה-18 הגיע מצב מצוין למכבי תל אביב כאשר מואנס דאבור שפתח בהרכב הצהובים לראשונה מאז המשחק מול הפועל עכו באמצע החודש שעבר, הגיע חופשי מול אוהד כהן אך בעט לגוף של השוער.

מיד לאחר ההזדמנות הטובה של דאבור, בהתקפה הנגדית של הפועל ראשון לציון הגיע רגע של דפיקות לב מואצות עבור אוהדי מכבי תל אביב שראו את האורחים מבקיעים שער שנפסל עקב נבדל. בדקות שלאחר מכן רסן המשחק היה בידי האורחים מראשון לציון שנראו יותר מסוכנים אך בדקה ה-28 השער הגיע דווקא בצד השני. אלירן עטר קיבל כדור עומק מצוין ממואנס דאבור בתוך הרחבה וברגל שמאל בעט כדור שפגע בשוער ראשון לציון, אוהד כהן ונכנס לרשת, 0:1 למכבי תל אביב בניגוד למהלך המשחק באותן דקות. שערו החמישי העונה של עטר במשחק שני רצוף שהוא מבקיע לזכות הצהובים. עד לסיום המחצית הראשונה לא נרשמו עוד מצבים מסוכנים ליד אחד משני העשרים ומחצית לא גדולה של כדורגל מסתיימת ביתרון קטן לזכות מכבי תל אביב. המחצית השנייה נפתחה בצורה לחוצה מבחינת הגנת מכבי תל אביב כאשר כדור רוחב של חלוץ ראשון לציון, דייויד גומז מצא את קלמי סבן מנסה להרחיק ופוגע במשקוף שערו של ברק לוי.

ארבע דקות לאחר האירוע הזה, דייויד גומז כבר לא היה צריך עזרה מאף אחד לאחר שקיבל כדור עומק, עבר את ברק לוי וגילגל לרשת החשופה. חלוצי ראשון לציון הצליחו להביך את הגנת מכבי תל אביב מספר פעמים בפתיחת המחצית השנייה כאשר השיא היה בדקה ה-56 עם בעיטה למשקוף וריבאונד שנבעט לרשת החשופה על ידי קובי מוסא, אקס מכבי אך נפסל, הפעם עקב נגיעת יד. רק בדקה ה-66 השתחררו הצהובים מהלחץ של שחקני ראשון לציון כאשר התקפה מהירה הסתיימה בכדור רוחב של דאבור והחמצה של אלירן עטר מקו החמש. דאבור היה פעיל בהתקפת מכבי תל אביב שחייב לציין כי ברוב שלבי המשחק נראתה די כבויה ובדקה ה-72 עוד כדור עומק מצוין שלו מצא את עטר שלא הצליח לעבור את אוהד כהן. הצהובים החלו להשתלט על המשחק ובדקה ה-78 הגיעה הברקה מבית היוצר של עטר את יצחקי. כדור ארוך מצוין של עטר מצא את שותפו להתקפה שעבר שחקן הגנה של ראשון לציון וגילגל כדור חלש אך מדויק לפינה של אוהד כהן. שער בית שני רצוף ליצחקי שחוזר לכושר הבקעה ומשתווה לאלירן עטר ורוברטו קולאוטי בצמרת כובשי השערים של מכבי תל אביב העונה עם חמישה שערים.

שבע דקות מאוחר יותר הצהובים של ניר לוין נרגעו יותר עם השער השלישי שלהם במשחק והראשון העונה בליגה של מונס דאבור שהתקדם עם הכדור מחוץ לרחבה ושלח בעיטה חזקה ושטוחה לרשת. החלוץ הצעיר שכבר הבקיע העונה בגביע הטוטו ובאירופה ליג בא על שכרו לאחר משחק טוב שלו עם שער ליגה ראשון בקריירה במדי הקבוצה הבוגרת של מכבי תל אביב. התוצאה נשמרה עד לסיום ומשחק משופר של מכבי תל אביב ברבע השעה האחרונה של המשחק הביא לה ניצחון שמיני העונה וחשוב מאוד להמשך העונה. ביום שבת הקרוב תשלים מכבי תל אביב משחק שלישי תוך פחות משבוע עם מפגש חוץ קשה מאוד באצטדיון דוחא מול בני סכנין ותקווה לייצר מומנטום חיובי עם ניצחון שני רצוף.