היוקרה שמאפיינת את ההתמודדות התחלפה ביציעים ריקים ושתי הקבוצות לא נראו טוב ולא מצאו את הרשת

מחזה לא שגרתי בלשון המעטה היה היום באצטדיון בלומפילד כאשר מכבי תל אביב התארחה אצל יריבתה העירונית, הפועל תל אביב במשחק שנערך ללא קהל, זכר לדרבי האחרון. משחק זה היה הראשון של הקבוצות במסגרת הפלייאוף העליון כאשר המטרה של ניר לוין ומכבי תל אביב הייתה לצמצם פערים מהפועל תל אביב ולהתברג במקום שמוביל למפעל אירופי בעונה הבאה. חמש נקודות הפרידו בין הקבוצות לפני המשחק וגם לאחריו כאשר למרות משחק קצבי וטוב ברוב חלקיו, שערים לא היו. הצהובים של מכבי תל אביב ניסו להשיג ניצחון שני רצוף בדרבי מול היריבה העירונית אך שוער הפועל תל אביב, בוריס קליימן תסכל אותם שוב ושוב.

אולי דווקא בגלל שלא היה קהל שחקני שתי הקבוצות פתחו בצורה משוחררת ובקצב טוב את המשחק עם ניסיונות התקפה משני הצדדים. שוערה של מכבי תל אביב, גיא חיימוב הוא זה שעמד ראשון בסכנה אך לא נזקק להצלה מהבעיטה של מירקו אורמוש שחלפה סמוך לעמוד. מהעבר השני, רבע שעה מהפתיחה הגיע הניסיון המסוכן הראשון של מכבי תל אביב כאשר ברק יצחקי, בחן את שוערה הצעיר של הפועל תל אביב, בוריס קליימן שקלט בניסיון השני את הבעיטה החזקה. יצחקי, שכבש בדרבי הראשון העונה בליגה וקליימן נפגשו שוב בדקה ה-23 והפעם שוער הפועל תל אביב הדף בקצות האצבעות לקרן ממנה ניבאלדו כמעט וכבש עם נגיחה חזקה שלא מצאה את המסגרת.

המשחק המשיך להיות פתוח ומהיר ושחקני מכבי תל אביב החלו לקחת את הרסן במשחק בכל הקשור לסיכון השער. מונס דאבור היה הבא בתור לנסות ולכבוש שער ראשון במדי הקבוצה הבוגרת לאחר יותר מחודשיים  אך לא הצליח לעשות זאת באחד על אחד עם שוער הפועל תל אביב. עוד שחקן שכבש בדרבי הראשון העונה בליגה בין מכבי להפועל תל אביב, שי אבוטבול ניסה לעשות זאת שוב כאשר לקח בעיטה חופשית על קצה הרחבה אותה הדף בקושי גיא חיימוב. ההזדמנויות המשיכו לעבור מצד לצד ושלוש דקות לתום המחצית הראשונה מונס דאבור קיבל עוד אחת מצוינת לכבוש אך הקרדיט שוב לשוער הפועל תל אביב, בוריס קליימן שזינק והדף לקרן. בשלושת הדרבים הקודמים העונה, כולל זה בגביע הטוטו היו תיקו, ניצחון והפסד למכבי תל אביב. כמו הדרבים הללו גם במחצית הראשונה של הדרבי הזה היה קשה להפריד בין שתי הקבוצות שירדו להפסקה לאחר מחצית מאוזנת וטובה אך ללא כדור ברשת של אחד מהשערים.

המחצית השנייה התחילה כמו שהראשונה נגמרה והשחקן החם של הפועל תל אביב בתקופה האחרונה, נוסא איגיבור כמעט וכבש בדקה ה-52 אך החמיץ ממש במעט את הקורה. מנגד, שחקן של מכבי תל אביב שמצוי בתקופה טובה למעט המשחק האחרון בנתניה וגם כבש את שער הניצחון בדרבי הקודם, אלירן עטר, קיבל שוב הזדמנות להיות גיבור הדרבי אך בעט מעל השער ממצב קורץ. עטר מחפש את השער ה-11 שלו בליגה לאחר שהיה לשחקן הראשון במכבי תל אביב שמגיע  למאזן של עשרה כיבושים העונה כאשר כבש מול הפועל חיפה לפני במחזור הלפני אחרון של הליגה הסדירה. למרות הזדמנות זו השליטה במשחק במחצית השנייה הייתה ברובה של הפועל תל אביב והצהובים התבססו בשלב זה על התקפות מתפרצות.

ככל שהמשחק התקרב לשלבים המכריעים שלו המתח עלה והפעולות של השחקנים הפכו לפחות מדויקות. זה היה האות של ניר לוין לבצע חילופים במטרה לרענן את השורות ושני הארגנטינאים-ישראלים של מכבי תל אביב, גיז'רמו ישראלביץ' ורוברטו קולאוטי נכנסו למשחק. קולאוטי מחכה בדיוק חודשיים לשער ליגה אך במשחק הזה לא קיבל הזדמנות לעשות זאת כאשר לקראת סיום המשחק המצבים מיעטו להגיע בניגוד לשאר המשחק שהתאפיין במשחק משער לשער. בסיום, תיקו אפס שלא ממש משרת אף אחת משתי הקבוצות ומכבי תל אביב תחפש את הניצחונות במשחקים אחרים החל משבוע הבא אז יארחו חניכיו של ניר לוין את בני סכנין.