האורחים בעטו פעם אחת לשער אבל זה הספיק בשביל ההפסד האחד עשר של הצהובים בליגה

6426 אוהדים הגיעו היום לבלומפילד, ברובם צהובים שקיוו לסיום מוצלח של שבוע סוער שעבר על מכבי תל אביב לאחר הדחה מאכזבת בגביע באמצע השבוע מול הפועל ירושלים. הפסד זה סיכם סדרה של שישה משחקים בהם ניצחו חניכיו של ניר לוין משחק אחד בלבד. המטרה במשחק היום הייתה להשיג שלוש נקודות חשובות במרוץ לעבר כרטיס לאירופה ליג, המטרה היחידה שנשארה לחניכיו של ניר לוין העונה. מטרה זו קיבלה צעד אחורה לאחר עוד הפסד, אחד עשר העונה של הצהובים בליגה שנכנעו לשער בודד של דינו אנדולובו בהתקפה הממשית הבודדת של בני יהודה במשחק.

מאמן הקבוצה, ניר לוין, סיפר בסיום: "לא ראיתי פה קבוצה שבורה, ראיתי קבוצה ששוטפת את המגרש, מגיעה להזדמנויות, המשחק היה בשליטה מוחלטת שלנו. ראינו שדברים שלא עבדו היום אלו דברים שחוזרים על עצמם במשחקים האחרונים שזה אומר שליטה שלא מביאה למספיק מצבים וכשמגיעים למצבים מחמיצים אותם. לא צריך להיות פרופסור גדול כדי להבין שמשהו לא טוב עובר על הקבוצה, אין ספק שאנחנו לא בנקודת זמן מעודדת מבחינת מכבי וצריך להשתפר במהרה". למרות שני ההפסדים הרצופים ואולי בגללם פתחו שחקני מכבי תל אביב את המשחק בצורה חזקה וניסו לסכן את שערו של דלה אינוגבה. כבר בדקה הראשונה נגח רוברטו קולאוטי מכדור קרן ולא היה רחוק מהמסגרת. בעשר הדקות הראשונות הצהובים שלטו באופן בולט במשחק מבחינת החזקת הכדור אך בדקה ה-12 התקפה קטלנית של בני יהודה הצליחה להפתיע את הגנת מכבי תל אביב. פדרו גאלבאן חטף כדור במרכז המגרש ומצא במסירת עומק חכמה את דינו אנדלובו שהקפיץ מעל ברק לוי והעלה את האורחים ליתרון מוקדם.

דווקא לאחר השער קצב המשחק נרגע מעט, בעיקר מהצד הצהוב ורק בדקה ה-25 זכה דלה אינוגבה ללטף את הכדור לאחר הגבהה יפה של עומר ורד ונגיחה מקרוב של קולאוטי. שלוש דקות לאחר מכן הגיעה הזדמנות הרבה יותר טובה שהגיעה לאחר פריצה מהצד השני של יואב זיו ובעיטה מעשרה מטרים של רועי קהת מעל השער. הלחץ של מכבי תל אביב הלך וגבר ומוסא קונאטה שלא כבש בליגה מאז חודש ספטמבר, היה הבא בתור עם מצב מצוין כאשר כבר עבר את אינוגבה אך נבלם ברגע האחרון.דקה לתום המחצית דו הקרב הזה חזר והפעם אינוגבה ביציאה מצוינת היה זה שמנע מקונאטה להבקיע. ניצול המצבים במחצית הראשונה היה מקסימלי, אך דווקא בצד של בני יהודה שירדה להפסקה ביתרון קטן בזכות התקפה בודדת שהסתיימה עם כדור ברשת של ברק לוי.

רועי קהת, אחד מארבעה שינויים בהרכב הפותח לעומת המשחק בגביע נגח החוצה לאחר עוד התקפה יפה אך לא תכליתית של מכבי תל אביב כבר בדקה השנייה של המחצית השנייה. מעבר לארבעת השינויים בהרכב ניר לוין עשה שני חילופים מוקדמים יחסית בתחילת המחצית השנייה כאשר מונס דאבור והאריס מדוניאנין נכנסו. לבוסני של מכבי תל אביב היה זה משחקו הראשון מאז הדרבי מול הפועל תל אביב לפני כחודשיים וחצי. גם החילוף הכפול לא הצליח בדקות שלאחר מכן לספק את המחץ הדרוש בהתקפת הצהובים שהמשיכו לשלוט במשחק אך ללא תוצר סופי של כדור ברשת.

הכדורים הגיעו לרחבה של דלה אינוגבה שמצידו לא נזקק למתוח את איבריו גם כאשר האריס מדוניאנין לא הצליח להשתלט על כדור טוב שקיבל מול שוער בני יהודה בדקה ה-78. קוסטויטיס איבסקיביציוס, קשרה הליטאי של בני יהודה ניסה דקה לאחר מכן להפתיע את ברק לוי בבעיטה מרחוק בהתקפת מעבר אופיינית של האורחים אך השוער הצעיר היה מוכן. עד לסיום תבנית המשחק לא השתנתה ורק בתוך תוספת הזמן הארוכה של חמש דקות הגיע ניסיון בעיטה לשער מרגלי גל אלברמן שבעט חזק אך מעט גבוה. בני יהודה החזיקה מעמד ורשמה ניצחון שנתן לה יתרון של ארבע נקודות בטבלה על מכבי תל אביב במאבק על המקום שמוביל למפעל אירופי בעונה הבאה. שחקני מכבי תל אביב יקוו לעצור את הסחף השלילי בשבוע הבא כאשר הם יחזרו לטדי בפעם השלישית העונה, הפעם למפגש מול בית"ר ירושלים.