לקראת המשחק הערב הכנו לכם היכרות מעמיקה עם המגרש באשדוד. ויש סיבה לאופטימיות

מספרים על קללה, אומרים שהמגרש באשדוד הוא בלתי נסבל ושזה כמעט בלתי אפשרי לנצח שם. נכון, אמנם לא מדובר בקאמפ נואו אבל אי אפשר להתווכח עם המספרים. או שכן. בחמש העונות האחרונות אצטדיון הי"א לא האיר פנים למועדון ולמעט ניצחון בודד בעונת 2010/11 הקבוצה חזרה ללא ניצחון בשישה מפגשים נוספים, כולל העונה הנוכחית. אבל אפשר להסתכל גם על התמונה הרחבה ולגלות שהמצב הרבה פחות נורא ממה שנדמה לנו. בחינה קצרה של תוצאות המשחקים בין המועדונים מגלה תמונה חיובית למדי. 27 משחקי ליגה נערכו בין המועדונים באצטדיון על שם י"א חללי מינכן והמאזן הכללי של הצהובים עומד על 13 ניצחונות. שבעה משחקים הסתיימו בתוצאת תיקו ורק 7 בהפסד. אגב, עד עונת 2008/09 היו למארחת שלושה ניצחונות בלבד.

בגביע המדינה היו למכבי ארבעה מפגשים מול הקבוצה מעיר הנמל כאשר שלושה מתוכם שוחקו באשדוד. לפני האיחוד שיצר את מ.ס אשדוד ב- 1999 היו באשדוד שתי קבוצות, עירוני אשדוד והפועל אשדוד. בשלהי עונת 1981/82 התארחה מכבי למשחק הראשון במסגרת גביע המדינה נגד עירוני אשדוד. יעקב גרונדמן היה על הקווים, אבי כהן ז"ל היה במרכז ההגנה ומי שניסו להטריד את הגנת המארחים היו בני טבק ואלי דריקס הצעיר במשחקו השני בבוגרים. בסופו של דבר שער של משה שוויצר הספיק כדי להכניע את היריבה העיקשת מליגה ב' והצהובים המשיכו לשמינית הגמר שם הודחו ע"י הזוכה בתואר הפועל יהוד.

נקודת המפגש הבאה של הצהובים באשדוד במסגרת משחקי הגביע הגיעה בשמינית הגמר של עונת 1997/98. קצת יותר משנה לפני איחוד הקבוצות באשדוד פגשה מכבי בפעם השנייה והאחרונה את עירוני אשדוד במסגרת גביע המדינה. לצערם של הצהובים משחק מרתק ורב שערים באצטדיון הי"א הסתיים עם הדחה מגביע המדינה ולקבוצה לקח שבע שנים "לנקום" על ההפסד. מפגש הגביע היחיד של הצהובים עם הקבוצה המאוחדת, מ.ס אשדוד נערך גם אז בשלב מוקדם, שמינית הגמר של עונת 2004/05. הצהובים ניצחו 3-2 והמסע שעבר באשדוד לא נעצר עד שהצהובים קיבלו את הגביע מידי נשיא המדינה. מאז ועד היום לא זכתה מכבי להניף עוד גביע ואולי הדרך לשם צריכה לעבור, אם נרצה ואם לא, באשדוד.