ביום שבת תפגוש קבוצת הנוער של מכבי תל אביב את היריבה העירונית באדום, למשחק דרבי שיתקיים בוולפסון במסגרת המחזור ה-13 של ליגת טוטו לנוער. הצהובים של זיו אריה מקדימים את האדומים בטבלה בשתי נקודות כשהם ניצבים במקום השני.

רבים משחקניה של הקבוצה עוד לא חוו את הדרבי של הנוער, אך גבריאל קניקובסקי הוא כן אחד שיכול לספר על איך מרגיש דרבי בנוער: "מבחינה קבוצתית צריך לקחת את זה כעוד משחק, אבל אין ספק שלשחק בדרבי זו חוויה שונה. למרות ששנה שעברה הפסדנו בשני המשחקים, האווירה והתחושה שלפני המשחק, הלחץ והצורה שאת חי את המשחק הזה היא אולי הכי דומה לחווית בוגרים. אפילו יותר מליגת האלופות בנוער".גבי קניקובסקי

קניקובסקי שבין משחק עם קבוצת הנוער ולאימון עם הבוגרים עובר את מבחני הבגרויות כמו שאר חבריו לספסל הלימודים, מספר על השנה המורכבת שעוברת עליו בעונה: "קודם כל השנה התחלתי בליגת אלופות לנוער וזה היה דבר שונה בשבילי. ידעתי שלא נגיע רחוק בגלל שזו השנה הראשונה שלנו במפעל וגם העובדה שאנחנו קבוצה צעירה משחק תפקיד פה. מבחינה אישית זו היה חוויה שלמדתי בה הרבה. המעבר שלי להתאמן עם קבוצת הבוגרים היה חשוב לי. המשחק בגביע הטוטו היה חוויה גדולה ונתן לי טעם לעוד".

למרות החוויה, קניקובסקי בן ה-18 לא מכחיש את חבלי הלידה במעבר לאימונים עם הקבוצה הבוגרת: "בתחילת הדרך כשעברתי גבילהתאמן עם הבוגרים ולשחק עם הנוער היה לי קושי מסוים. בבוגרים היה לי בעיה לבוא במלוא הביטחון וזה היה משפיע עליי בשבת. עם הזמן הבנתי שלא משנה איפה אני משחק, אני חייב לתת מאה אחוז. אחרי שני משחקים אני מרגיש שהצלחתי לעשות את המעבר. גם השחקנים בבוגרת נותנים לי גב גם אם אני טועה, הם מסבירים לי מה לעשות, לאן ללכת במגרש וזה עוזר לי".

הקשר שכבש כבר שני שערים העונה, מספר על הדרך שעושה קבוצת מכבי 'שחר' העונה: "אנחנו בדרך הנכונה בינתיים. אמנם יש לנו עליות וירידות, אך נרצה להותיר חותם בדרבי של קבוצה שתתמודד על האליפות. העונה הזו היא יותר מאתגרת וקשה, אבל אני חושב שיש קבוצה טובה וצעירה שרוצה ללמוד ולהתקדם".