אחרי שעברה 2 סיבובי מוקדמות, מכבי מגיעה לשלב הפלייאוף של הקונפרנס ליג. שחטאר קרגאנדי היא היריבה שמפרידה בין הצהובים להופעה נוספת בשלב בתים אירופי ורגע לפני שהמפגש הכפול (ה', 16:00) מול הקזחים ייצא לדרך הגיע הזמן לערוך איתם היכרות קצת יותר מעמיקה. 

עברה את סטיאווה בוקרשט, נמצאת עמוק בתוך הליגה

שחטאר הגיעה להופעה במוקדמות הקונפרנס ליג לאחר שבעונה שעברה סיימה במקום ה-4 את הליגה בקזחסטן, שהסתיימה אחרי 20 מחזורים בלבד. מדובר בהופעה הראשונה של הקבוצה באירופה מאז עונת 2014/15 ואל השלב הפלייאוף הנוכחי היא הגיעה אחרי שני ניצחונות בדו קרב פנדלים: על סטיאווה בוקרשט הרומנית בסיבוב המוקדמות השני על קולוס האוקראינית בסיבוב השלישי. 

יתכן שהשם של קרגאנדי מוכר לחובבי הכדורגל הישראלי בעקבות הופעתה בשלב הבתים של הליגה האירופית ב-2013/14 (הופעתה היחידה אי פעם בשלב בתים). בעונה ההיא פגשה את מכבי חיפה וסיימה מולה ב-2:2 במשחק הבית בקזחסטן והפסידה 2:1 במשחק שנערך בישראל. 

עובדה מעניינת וחשובה על הקזחים היא שבניגוד ליריבות הקודמות שלנו באירופה העונה, הם כבר נמצאים עמוק בתוך מאבקי הליגה. שחטאר תפגוש את מכבי אחרי שכבר שיחקה 19 פעמים בליגה העונה וכשהיא מדורגת במקום ה-11.

שחקני שחטאר אחרי הניצחון על קולוס בסיבוב הקודם:

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

 

A post shared by ФК «Шахтер» (@shakhterfc)


 

חוזרים לדשא הסינתטי

זו ההזדמנות לספר שפתיחת העונה שלה בחודש מרץ האחרון היתה רעה מאוד וכללה 4 הפסדים ב-5 מחזורים הפתיחה, שהובילו לפרידה מהמאמן עלי אלייב. במקומו מונה המאמן הנוכחי מאגומד אדייב, שסבל גם הוא מפתיחה לא קלה אבל לאחרונה הצליח לייצב את הספינה וקרגאנדי תגיע למשחק מול מכבי עם 4 ניצחונות ו-2 תוצאות תיקו ב-7 משחקיה האחרונים בכל המסגרות.

למרות שהיא מגיעה מהעיר קרגאנדי, שחטאר מארחת את משחקיה במסגרת האירופית באיצטדיון אסטנה ארנה בבירה נור-סולטן. מכבי כבר פגשה את אסטנה באיצטדיון זה בשלב הבתים של הליגה האירופית ב-2017/18, כאשר פרט חשוב ביותר לגביו הוא שמדובר באיצטדיון עם משטח דשא סינתטי, שכמובן יציב תנאים שונים מהדשא הטבעי עליו משחקים בדרך כלל שחקניו של פטריק ואן לוון. בנוסף, חשוב לדעת שהמשחק ייערך ללא קהל בשל הגבלות הקורונה בקזחסטן ומבחינת מכבי מדובר במשחק חוץ שני ברציפות באירופה בו היריבה מתמודדת עם הגבלת כמות הקהל הביתי. 

הדשא הסינטטי באסטנה ארנה:

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

 

A post shared by ФК «Шахтер» (@shakhterfc)

מאמינה במערך של 3 בלמים 

מבחינה טקטית, קרגאנדי נוהגת לעלות עם הרכב שכולל בדרך כלל 5 שחקני הגנה כאשר המערך משתנה בין 1-4-5 ל-2-3-5 ול-1-2-4-3. מדובר בקבוצה שכבשה 14 שערי ליגה ב-19 מחזורים עד כה ובהקשר הזה כדאי להזכיר את צמד המשחקים מול קולוס מאוקראינה בסיבוב הקודם, שהסתיימו פעמיים ב-0:0 לפני שקרגאנדי העפילה לאחר דו קרב פנדלים. 

בסגל של הקבוצה אפשר למצוא לא מעט שחקנים מעל גיל 30, כך שמדובר בקבוצה מנוסה יחסית. מלבד שחקנים קזחים ורוסים רבים, לקרגאנדי גם לא פחות מ-10 שחקנים זרים אחרים בסגל ובהם הקשר המרכזי הסרבי סטפן בוקוראץ. ארסן חובולוב הרוסי ואיידוס טטיבאייב הקזחי כבשו העונה שני שערי ליגה כ"א, הכי הרבה בסגל של קרגאנדי כרגע- עוד נתון שמבהיר כי לא מדובר בקבוצה שכובשת שערים בסיטונות.

למרות זאת, טטיבאייב כבש 8 שערים במשחקי הגביע הקזחי שמתקיימים בחודש האחרון ובהם פגשה שחטאר 2 יריבות מהליגה הבכירה ועוד יריבה אחת מליגת המשנה. במשחקים האלה הרקורד ההתקפי של הקבוצה טוב בהרבה והיא כבשה 18 שערים ב-6 משחקים עד כה. 

בוידאו: טטיבאייב כובש ב-2:3 על אורדבסי בגביע הקזחי (14/08)

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

 

A post shared by ФК «Шахтер» (@shakhterfc)