שנת 2018 באקדמיית הנוער הייתה שנה מוצלחת מאוד. האקדמייה המשיכה לעבוד ולתפתח על פי הפילוסופיה של המנהל הביצועי של המועדון, פטריק ואן לוון. במהלך השנה האזרחית נרשמו הישגים רבים והתפתחות עצומה. טורנירים בינלאומיים, זכייה באליפויות, השתתפות בליגת האלופות לנוער ופיתוח פרוייקט הבנות לנוער. כל אלה הם רק חלק מהדברים שקרו השנה באקדמיית הנוער. סיכמנו עבורכם את חמשת האירועים הבולטים של השנה האזרחית.

1. טורניר הנוער הבינלאומי של מכבי תל אביב

השנה האזרחית החלה כשאקדמיית הנוער אירחה לראשונה בישראל את טורניר הנוער הבינלאומי. קבוצת הנוער, בהדרכתו של גיא צרפתי, זכתה בטורניר היוקרתי כשבדרך עקפו קבוצות כמו באייר לברקוזן, הכוכב האדום פריז, מכבי חיפה, בית״ר ירושלים והפועל ראשל״צ. במשך 3 ימי הטורניר שהתקיים במתחם האימונים PenguinPickUp שבקרית שלום, קבוצת הנוער הצליחה להתגבר על כל הקבוצות ולסיים כאלופת טורניר הנוער הבינלאומי. לסיכום הטורניר לחצו כאן.

2. זכייה באליפויות

שנת המשחקים 2017/18 הסתיימה בטעם מתוק במיוחד. כל קבוצות אקדמיית הנוער אשר שיחקו בליגה תחרותית תחת מסגרת ההתאחדות לכדורגל זכו באליפות. 

קבוצת הנוער עשתה זאת בסטייל כשהיא זוכה באליפות ה-9 של הקבוצה. הקבוצה סיימה את העונה הסדירה עם פער של 8 נקודות מהמקום ה-2 כשהיא כובשת 65 שערים (הכי הרבה בליגה). לסיקור המלא לחצו כאן.

החגיגות של קבוצת נערים א׳ החלו כבר 5 מחזורים לסיום העונה, החניכים של אליעזר בן אהרון סיפקו עונה מדהימה עם 25 ניצחונות, 4תוצאות תיקו והפסד ליגה בודד כשהפער בסיום הליגה מבמקום ה-2 עמד על 19 נקודות. לסיקור המלא לחצו כאן.

קבוצת נערים ב׳ לקחה את תואר האליפות בפוטו פיניש. רצף של 9 ניצחונות ליגה רצופים עד לסיום העונה הקנה לצהובים את התואר ממש במחזור הסיום של העונה. לאחר מכן הקבוצה גם זכתה בתואר אלוף האלופים של הליגה. לסיקור המלא לחצו כאן.

גם קבוצת נערים ג׳ זכתה בתואר ועשתה זאת מחזור לפני סיום הליגה נגד היריבה הישירה שלה על תואר, הפועל ב״ש, כהניצחון במשחק הביא לצהובים את תואר האליפות. הקבוצה הציגה עונה עם 126 שערי זכות ו-17 משחקים ללא ספיגה. לסיקור המלא לחצו כאן.

3. הטורניר היוקרתי לנערים ג׳ בוינה, אוסטריה

מדי שנה קבוצת נערים ג׳ של המועדון יוצאת בסיום העונה לטורניר יוקרתי שמתקיים באוסטריה, וינה. מטרת הטורניר לתת לקבוצות השוואה והשראה בינלאומית בין הקבוצות ברמות הגבוהות ביותר לאותו גיל. הקבוצות שהשתתפו בטורניר: מכבי תל אביב (ישראל), ראפיד וינה (אוסטריה), אדמירה וואקר (אוסטריה), לוקומוטיב מוסקבה (רוסיה), שאלקה 04 (גרמניה), פרנצברוש בודפשט (הונגריה), הכוכב האדום בלגרד (סרביה) וא.י.ק סולנה (שבדיה). הצהובים סיימו במקום ה-4 והמכובד. לסיקור המלא לחצו כאן.

4. פרוייקט הבנות באקדמייה

השנה פרוייקט הבנות באקדמיית הנוער של מכבי תל אביב התרחב. בקריית שלום נפתחה לראשונה קבוצה שמתחרה במסגרת הליגה ובאצטדיון האתלטיקה בהדר יוסף (צפון), החלה את דרכה קבוצת בנות חדשה. קבוצת הבנות המתקיימת במסגרת תחרותית העפילה לרבע גמר גביע המדינה. בנוסף המועדון מאיץ בחודשים אלו פיתוח אקדמיית בנות במועדון. בזמן הקרוב המועדון יגייס בנות בגילאי 5 עד 15 במטרה לפתוח קבוצות נוספות לפיתוח פרוייקט הבנות במועדון. לפרטים נוספים על אקדמיית הבנות לחצו כאן.

5. ליגת האלופות לנוער

קבוצת הנוער של המועדון השתתפה במסגרת ליגת האלופות לנוער. הצהובים החלו את הסיבוב הראשון נגד אנז׳י מחצ׳קאלה הרוסית, בסיכום צמד המפגשים החניכים של גיא צרפתי גברו על היריבה בתוצאה 3:5. בשלב הבא של הטורניר מכבי ׳שחר׳ פגשה את סיגמה אולומוץ הצ׳כית. לאחר קרב דרמטי בין הקבוצות, הצהובים נפרדו מהמפעל לאחר 3:3 בסיכום שני המפגשים כשלצ׳כים עדיפות בשערי החוץ. הקבוצה הציגה יכולת מרשימה ובנוסף צברה נסיון אירופי משמעותי. סיכום המפגשים מגד סיגמה אולומוץ. לסיקור הקמפיין האירופי לחצו כאן.