ברחבי ישראל מציינים היום (שלישי) את יום הרופא. מדובר במסורת שנתית שהחלה ב-2017 ומטרתה להדגיש את תרומתם של הרופאים לחיי הקהילה ואת העשייה האדירה שנעשית על ידם מדי יום בכל המכלולים במדינה. באופן מתבקש, אנחנו במכבי החלטנו להפנות ביום זה את הזרקור אל ראש המערך הרפואי של הקבוצה ד"ר דרור לינדנר.

לינדנר (46, נשוי+4) משמש כרופא של מכבי בשנה וחצי האחרונות. כמו לא מעט רופאי קבוצות ספורט, תחום ההתמחות שלו הוא אורתופדיה אחרי שאת לימודיו החל בטכניון, לאחר מכן עשה התמחות במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא) ותת התמחות בשיקגו. מלבד העבודה עם מכבי, כיום הוא משמש גם כסגן מנהל המחלקה האורתופדית בשמיר. 

לא במפתיע מדובר באדם שגם מחובר מאוד לספורט. לינדנר שיחק בעברו כדוריד, כדורמים, השתתף בתחרויות טריאתלון, כולל השתייכות לסגל נבחרת ישראל והופעה באליפות אירופה (!) וגם איתגר את עצמו עוד יותר כשהתחרה במסגרת תחרות איש הברזל המפורסמת לפני כ-5 שנים. ברקורד המקצועי שלו אפשר למצוא עבודה בקבוצות נוספות כמו מכבי ראשון לציון, הפועל חולון ונס ציונה בכדורסל ומכבי פ"ת בכדורגל. 

מה אתה יכול לספר לנו על העבודה במכבי?

"העבודה במכבי היא מאתגרת, מעט שונה מקבוצות אחרות. יש קבוצות שאין להן אורתופד צמוד והן באות אליי לייעוצים בתשלום. במכבי אני נמצא בחלק גדול מהאימונים, כמעט בכל המשחקים. אני מטפל בכל השחקנים, בנוער, יש פה הרבה עבודה. העבודה פה קצת יותר אינטנסיבית".

"היתרון הגדול שלי בעבודה במכבי הוא שאני נמצא שם", הוסיף, "כשאתה מדבר על חזרה, מעקב, לראות את השיקום מול העיניים. למשל אייל גולסה, שניתחתי אותו בשנה שעברה, אז ממש ראינו אותו כמעט כל יום שזה בדרך כלל לא קורה עם מנותחים שלי, שאני רואה רק בביקורות. בגלל שהשיקום מבוצע במועדון, ואין הרבה קבוצות עם כזו מעדפת של טיפולים, אנחנו מנסים לעשות כמה שיותר דברים בתוך המועדון ואז הדברים מול העיניים".

במקביל אתה עובד במרכז הרפואי שמיר. זה משהו שעוזר לקבוצה? עד כמה זה חיוני? 

"בזכות ההתקשרות שלי עם מכבי יצרנו שיתוף פעולה עם המרכז הרפואי שמיר שהוא שיתוף פעולה מאוד פורה, מקל עלינו מאוד את העבודה. יש לנו בדיקות זמינות, MRI, טרום עונה, רופאים מומחים מדיסיפלינות אחרות אם יש צורך. יש לנו מענה מאוד מהיר מהבית חולים והשיתוף פעולה הוא מדהים ונותן לנו מעטפת רפואית שלמה, לא רק לפגיעות ספורט אופייניות אלא גם את כל המסביב. זה יתרון מאוד גדול".

עובד איתך צוות רפואי גדול, ספר על העבודה איתם

"קודם כל אני לא רופא יחיד, עובד איתי גם ד"ר משה דהן, שעובד איתנו גם בבוגרים וגם אחראי על מחלקת הנוער, שהוא גם אורתופד ומומחה לפציעות ספורט. יש לנו את ד"ר עדי נצר שהוא רופא משפחה ונותן מענה לכל הבעיות הלא אורתופדיות. יש את צוות הפיזיותרפיסטים עם ראש הצוות יוני הרנוביץ' ואיתו עובדים עמירם מויאל, שניר קוניק, אופיר מן ושגיב מזרחי ויש את צוות הכושר עם מרקו סטויאנוביץ' ויוסי זיגדון ואת התזונאית עינב גרוסמן. כל זה נותן את המעטפת הכי טובה לשחקנים. העבודה עם הצוות היא מאוד צמודה. יש פה רשת רפואית שלמה שייצרנו כדי למנוע את הפציעות ואם השחקנים נפצעים אז לתת להם את הטיפול המהיר ביותר, כולל אבחנה, טיפול, וחזרה מהירה יותר".

לסיום, פנק אותנו בסיפור קטן מהעבודה שלך במכבי 

"דן גלזר כידוע דוחף את הראש שלו לכל מקום. בשנה שעברה הוא פתח פעמיים את הגבה. פעם אחת היה משהו חמור אז הורדנו אותו מהדשא. בפעם השניה, אחרי מספר חודשים, הוא שוב פתח עם חתך מאוד גדול, הפעם הוא לא הסכים לרדת, הוא אמר 'שים לי תחבושת'. אני חושב שהוא שיחק ככה מעל מחצית, הוא דימם וכל פעם היינו צריכים לחזק את החבישה. זה היה ממש מעל העין, הוא בקושי ראה, אבל לא הסכים לרדת. ידענו שאנחנו לא מסכנים אותו אבל בסוף המשחק ירדנו לחדר ההלבשה ותפרתי לו שם איזה 8 תפרים – שהחלימו יפה".